Hoe weet je of er een hacker op je compu bezig is??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Ik draai xp en tot nu toe zonder de firewall te gebruiken tot aan vandaag ging alles erg soepeltjes. Maar sinds vanmiddag kan ik bepaalde sites niet opkomen en mijn mail niet binnenhalen. Ik heb nu net de firewall ingeschakeld en kan nu ineens wel op die sites komen en mijn mail ophalen, is er nu sprake van dat er een hacker op mijn compu bezig was?
Zoja wat kan ik dan het beste doen, die firewall staat er nu wel op maar nu kan ik geen downloads doen met emule.

Wie weet raad Lillian

De firewall aan laten staan en het ip adres van in emule in je firewall als geaccepteerd plaatsen.

Of er een hacker was valt achteraf lastig te zeggen.
Mis je zaken, doen bepaalde toepassingen het niet meer?
Staat er ergens een bericht voor je?

Dat hoeft niet per se te betekenen dat er een hacker op je computer bezig was. Wat het wel betekent is dat jíj onverstandig bezig was, want internetten zonder firewall is net zoiets als op vakantie gaan en al je ramen en deuren wijd open laten staan - zeker als je een breedbandverbinding hebt.
Dat je bepaalde sites niet opkwam en je mail niet kon ophalen kan nogal veel oorzaken hebben, om de feitelijke oorzaak daarvan te achterhalen zul je wat meer informatie moeten geven.
Wat Emule betreft: je zult de instellingen van je firewall (welke heb je eigenlijk?) wat moeten aanpassen.

ik had de firewall van xp maar ik las al dat die niet zo best is. Ik ben nu zonealarm aan het downen maar heb geen flauw idee hoe ik die dan moet instellen.

Lillian

Installeer ZA en bij elke toepassing vraagt ZA zelf of dat het internet opmag of niet.
Jij kunt dan eenmalig toestemming geven of aanvinken dat dat altijd mag.

Schakel die XP firewall wel even uit als je ZoneAlarm gaat gebruiken, anders krijg je vast last van conflicten.

De XP firewall is prima, alleen valt er niks aan in te stellen. Dit verandert met Service Pack 2 die ergens halverwege het jaar uitkomt. Het wordt dan een veredelde Zone Alarm. Geheel in de trant van EGO (Eliminate-Gates'-Opposition).

Zo Caveman, wordt Bill eindelijk wijzer!

Lillian, als je echt een hacker hebt dan vraag je je niets meer af. Een briefje achter laten Sigma? :D
Een bijdehande hacker laat je cd rom weigeren, maakt je hele opstart leeg, laat virusscanner en firewall in het niets verdwijnen en vervolgens maakt dat 'het' ook nog dat je met je wachtwoord voor administrator in de kou staat omdat er plotseling een supervisor is gecreerd.
Er komen allerlei namen op je pc voor die in en uit loggen. Je gast wordt gebruikt terwijl hij notabene afgesloten is. Ach, wat wil je nog meer horen :-) Volgens mij had ik een hackersparty op de pc. Vind je het gek met al die muziek en films.
Maar Lililian, vaak haal je een hacker zelf binnen. Wij namen werk op flopjes aan van mensen en hebben ze altijd vertrouwt en doodgewoon nooit gescand. Je haalt het met downloads binnen of je accepteert een file in ICQ.
En die toevallige passant? Daar neem je een firewall voor. Kan hij meteen ook kijken wat er bij jou uitgaat. In mijn geval was dat heeeel handig :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan