Hoe weet of deze videokaart in mijn pc past?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je link gaat nergens naartoe, voor ons.

Welk moederbord en welke voeding? Dat zijn de twee dingen eigenlijk. Oh en of je een "normale" kast hebt. Anders dat ook vermelden

Je link geeft geen videokaart, maar videokaarten en bevestigingsonderdelen.
Wat voor computer heb je precies en welke kaart heb je (precies) uitgezocht?

Wat staat er NU in configuratiescherm -> apparaatbeheer -> beeldschermadapters ?

En belangrijkste van alles : wat gat je precies doen met de machine : gamen -> wat voor games / internetten, anders..........? Wat mag de kaart kosten?

Laatst bewerkt:
bedankt voor het reageren!
Links moet je even gtx 760 aankruizen; dan ziet je ze!
ik heb een hp pavilion.
ik heb nu een gt 545 :(
Ik weet wat ik wil: de gtx 760; wil namelijk bf4 op high kunnen spelen :D
Dus ja de kaart kost +-200 euro, dat ga ik dan ook uitgeven!
Maar hoe weet ik welke past?

Dat zou een probleempje kunnen gaan opleveren.

Eerst maar de afmetingen:

qua breedte slobberen ze beide 'dual' weg, dat is dus hetzelfde.
De lengte van je huidige kaart is 8.25 inch terwijl de nieuwe 9,5 inch is. Dat scheelt dus ruim 2,5 centimeter.
Het hoogteverschil van beide kaarten is te verwaarlozen : 4,36 v 4,37 inch.

De lengte zou dus een probleem op kunnen gaan leveren. Daarvoor zal je de kast open moeten maken en kijken of aan de achterzijde van de huidige kaart nog een centimter of 3 vrije ruimte is. Sommige moederborden hebben de SATA aansluitingen achter de videokaart zitten en dat kan dan problemen opleveren. Da's dus een kwestie van even kijken en bij twijfel meten.

Grootste probleem zal de voeding gaan worden. De nieuwe kaart vergt bijna 70% meer vermogen dan de huidige kaart én de aanbevelingen van Nvidia voor de nieuwe kaart zijn een minimale voeding van 500w. Zonder het exacte typenummer van je HP te kennen, twijfel ik op de voorhand al aan de voeding van je machine. Je zal dus moeten kijken op de voeding welke het is / hoeveel vermogen deze heeft. Ik gok er echter op dat de voeding hooguit 350 tot 450 watt zal zijn, waardoor de eindconclusie luidt : niet doen, tenzij je ook de voeding vervangt.

Niet onbelangrijk is ook het feit dat de 760 eigen voeding van de PSU nodig heeft, daar waar de huidige kaart dit niet heeft.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee waar de huidige kaart zit/ De sata zit op het moederbord zelf.
Mijn voeding is 460 watt. Wat zou ik dan nu moeten doen?
Eigen voeding van de PSU? wat is dat precies?

De huidige kaart zit in de computer................. en wel achter het metalen plaatje waar je NU je beeldscherm middels een kabel hebt aangesloten. Maak de kast open, kijk op welk plaatje de kabel van je monitor zit en je weet wat je videokaart is.

Eigen voeding is dat de videokaart een stekker heeft die met een contrastekker van de voeding van je pc verbonden moet worden. Je huidige voeding moet dus wel een 'stekker' vrij hebben.
Geen 'losse' voeding betekent dat de videokaart zijn voeding rechtstreeks van het moederbord haalt, middels de bevestiging op het moederbord.

Tip : kijk in welke winkel in jouw buurt de kaart een redelijke prijs heeft, neem je kast onder de arm mee naar de winkel en vraag dáár of ze de kaart willen monteren en vraag vooral VOORAF óf de kaart gaat passen v.w.b. powerseisen. Jouw berichten zo lezende wordt het een klein drama als je het e.e.a. zelf gaat doen en vooral als je voorzieningen qua voeding moet gaan aanpassen. Niet doen dus!

Bedankt, maar zoals ik al een paarberichten had gezegd weet ik wat mijn huidige videokaart is; ik weet alleen niet waar hij is in de kast. Ik zal dan inderdaad naar een winkel gaan. Maar een ssd installeren lukte me wel dus ik weet er wel wat van af. Maar bedank voor de tips!

Ehh, als jij aan de Helpmij . nl vraagt wáár de videokaart in je pc zit, dan mag je eigenlijk niet verwonderd zijn als ik daar verwonderd van opkijk...............
Er is een monitor aangesloten op de videokaart van je computer. We weten allemaal dat de monitor op de videokaart zit, toch? Jij schrijft dat je zelf een harddisk hebt geïnstalleerd. Wat is er dan zo moeilijk aan om even te kijken op welk 'dingetje' je monitor zit aangesloten als de pc kast open is? Of is mijn logica nu té logisch?

als ik aan de helpmij een vraag stel; wil ik dus graag hulp.
Als je mijn posts had gelezen had je kunnen zien dat de huidige videokaart allang bekend was.
Ik ga gewoon naar de winkel; betere antwoorden en fijnere service ^^

Laten we het omdraaien : jij leest de aan jou gegeven antwoorden niet of niet goed. Jij wilt weten of de kaart gaat passen en dáár worden je vragen over gesteld / adviezen over gegeven. Jij stelt dan 'vreemde vragen' omtrent waar de videokaart zit. Welke kaart je hebt dat wisten vrij snel aan het begin, dus daar gaat het niet om. De gegeven antwoorden zijn gebaseerd op JOUW vraag of het gaat passen / werken.

Wees vooral happy op een ander forum. Hier vragen stellen is kostenloos en niks moet.

Succes verder!

Laatst bewerkt:
Videokaart kiezen.

Beste Mensen,

ik heb gekozen voor de geforce gtx 760, maar nu heb ik een vraag:
moet ik de 2gb of de 4gb kiezen?
Ik wil graag bf4 op high-ultra kunnen draaien.
Mijn pc heeft 460 watt, welke psu moet ik kiezen wil ik veilig zijn?

bedankt alvast!

Hoi,

welk merk is de voeding en welke resolutie wil je want de 4 gig heeft alleen nut bij hogere resoluties

de voeding weet ik nog niet gewoon 500-600 watt doen toch? en 4 gig stelt me veilig voor de komende paar jaar voor games. Bf4 kan wel 3gb vram gebruiken als ik de AA hoog zet. (1920x1080)
Nog een vraagje, mijn p: hp pavilion h8-1103nl.
Gaat de kaart hierin passen? geen idee hoe ik het moet meten...

het werkgeheugen heeft niet echt veel invloed wat betreft de levens duur van je videokaart daar is de chip toch echt de grootste boos doener
4GB vram is pas nodig bij hogere resoluties

AA is idd een vram vreter BF4 draait bij mij stabiel op 50/60 fps met een GTX680 2GB op ultra...

de voeding weet ik nog niet gewoon 500-600 watt doen toch? en 4 gig stelt me veilig voor de komende paar jaar voor games. Bf4 kan wel 3gb vram gebruiken als ik de AA hoog zet. (1920x1080)
Nog een vraagje, mijn p: hp pavilion h8-1103nl.
Gaat de kaart hierin passen? geen idee hoe ik het moet meten...
Nou en of dat jij nu weet hoe dat moet en of dat gaat passen! Volgens mij hebben we ons uiterste best gedaan, tot en met de afmetingen per 0,1 inch, om het je hier uit te leggen vriend -> Klik
Verder zijn je in dat topic adviezen gegeven over de vereiste voeding.

Laatst bewerkt:
Ja het pas dus, daar ben ik achter gekomen nadat ik er een lineaal bij heb gepakt. Het leek even dat mijn ram er tussen zou zitten, maar gelukkig niet. Het gaat mij niet zozeer om advies of de gedachte erachter maar om het volgende. Huidige psu is 460w. Kaart heeft 500w nodig. Hoeveel moet de nieuwe psu dan minimaal zijn. En ik ga hem zelf installeren. Het bleek simpeler dan gedacht... Ik wil alleen geen uitgave van 300 euro gaan doen voordat ik alles zeker weet. Een second opinion in de vorm van help mij is dus handig :D

Ook de benodigde voeding staat in je andere topic. In dat andere topic staat niet dat de GPU zelf 500 watt nodig heeft, maar dat de computer waarin de GPU komt een voeding van minimaal 500 watt nodig heeft. Als jij dus aan de veilge kant wil gaan zetten dan koop je een A-merk voeding die minimaal 500 watt levert of 100 watt meer.

Ik heb je twee topics samengevoegd, dit gaat nog steeds over hetzelfde past dus prima bij elkaar. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan