Hoe werk je met HTML? uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

xYoutube

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Ik weet niet zeker of je Tutorials mag maken.
Maar maak het toch.

Hallo beste leden van HelpMij.
Ik ga vandaag een Tutorial maken van hoe je een web pagina kan maken met HTML!

Download
Wat heb je allemaal nodig om het te gebruiken.
Zelf gebruik ik PHP Designer 2007 - Personal!
De download daar van : http://www.akker-huis.nl/php-designer.php
Scrol een beetje naar beneden en je ziet het zelf!

Oké, We gaan beginnen!
Stap 1: Download de benodigdheden.
Stap 2: Installeer alles!
Stap 3: Nu open je PHP Designer 2007 - Personal
Stap 4: Zoek links in het menu HTML, Dubbel klik er op!

Nu ga ik jullie een paar dingen leren!

Code:
[B]Hoe maak je de tekst dikker?[/B]
De tekst maak je dikker door middel van dit te doen: <b>Hier de tekst die je dik wilt hebben </b>

[B]Hoe maak je een tekst schuin?[/B]
De tekst maak je schuin door middel van dit te doen: <i>Hier de tekst die je schuin wilt hebben </i>

[B]Hoe wijzig je de kleur van je tekst?[/B]
Dat doe je zo: <font color=Hier de kleur (in het engels!)>Hier je tekst die je wilt </font>

[B]Hoe maak je de tekst groter?[/B]
Dat doe je zo: <font size= het getal hoe groot het moet worden!>Hier je tekst die je wiltt </font>

[B]Hoe maak je een achtergrond kleur?[/B]
Dat doe je zo: <body bgcolor=(een kleur in het engels!)>

vergeet niet de document op te slaan met
Code:
.html

Hoe upload je het op het internet?
Ga naar http://www.dropbox.com
En maak een account en log in!
Ga nu naar Public en upload je bestand daar in op!
Kopieer de link en je hebt een web pagina!

Laatst bewerkt:
leuk idee van de tutorial, maar html is natuurlijk meer dan alleen dat. je vertelt bijvoorbeeld niets over pagina indeling en de mogelijkheden tot styling dmv css...

http://www.w3schools.com/
hier vind je zeer uitgebreide stap voor stap tutorials van zowel html, als allerlei andere talen. wellicht ook een leuke site om eens op te kijken mocht je serieuze interesse in webtalen hebben.

Maar dat weten de personen die deze tutorial gaan volgen misschien niet ;)

Oh dankje, Maar ik weet heus wel dat dit niet alles is ;p

ik bedoelde ook eigenlijk meer te zeggen dat het wellicht niet echt een goed idee is om een html tutorial te posten die niet helemaal compleet is of in ieder geval een goede basisdekking geeft (waar ik denk dat pagina indeling wel onder valt). dit met name aangezien er online honderden completere tutorials te vinden zijn.

nogmaals, het idee is prima en goed, maar ik zou eerst eens kijken of je hem niet wat kan uitbreiden zodat de gebruikers er ook daadwerkelijk wat aan hebben.

ik bedoelde ook eigenlijk meer te zeggen dat het wellicht niet echt een goed idee is om een html tutorial te posten die niet helemaal compleet is of in ieder geval een goede basisdekking geeft (waar ik denk dat pagina indeling wel onder valt). dit met name aangezien er online honderden completere tutorials te vinden zijn.
Incompleet is één ding (al zijn externe sylesheets uiteindelijk essentieel als je een site van meer dan één pagina wilt opzetten) maar compleet verouderde tags als <font> aanbevelen is gewoon niet handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan