Hoe werkt Cool And Quiet van AMD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hallo, ik heb een vraag :)

Ik heb een AMD Athlon 5600+ Maar ik word een beetje gek van de herrie die de cooler maakt, ik zag een programma staan dat heette '' Cool 'n' Quiet'' Ik instaleer de Cool and Quiet driver en de Untilitie van Cool and Quiet, na het op nieuw opstarten heb ik een nieuw mapje genaamt ASUS In mn program files staan. Maar wat ik niet snap ik ik merk er helemaal niks van :confused: Of hij nou stiller is of warmer of kouder sneller of langzamer draaid die CPU fan dan.
Er staat wel in een Configuratie icoontje van German dit.

[translations]
CPU Frequency = CPU-Frequenz
CPU Voltage = CPU-Spannung
Cool & Quiet has been disabled, please enable it first. = Cool & Quiet wurde deaktiviert, bitte zuerst wieder aktivieren.
You can do this through the BIOS setup menu. = Gehen Sie dazu ins BIOS-Setupmenü.
This CPU does not support Cool & Quiet function. = Dieser Prozessor unterstützt die Cool & Quiet-Funktion nicht.
Restore = Wiederherstellen
Close = schließen

Dit viel me op Cool & Quiet has been disabled, please enable it first.

En dit You can do this through the BIOS setup menu

Wat moet ik nu doen, iemand enige ervaring met die cool and Quiet Ding van AMD ? :)

Cool & quiet moet je enabelen in de bios voor aleer je het kan gebruiken. Het principe hiervan is dat de cpu lager geclockt wordt als niet alle kracht nodig is en hoger als wel veel kracht vereist is.

Hoi !

Bijna al m'n mobo's (3) zijn Asus, maar ik gebruik die functie nooit op een desktop !

Je kunt het in het BIOS inschakelen, maar ik geef verre de voorkeur aan een goede (Zalman) handmatig regelbare processorkoeler.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan