Hoe werkt DLookup in subformulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Berichten
124
In een subformulier wil ik gebruik maken van de functie DLookup maar de velde worden dan gevuld met #naam?
Als ik het subformulier niet in een moeder formulier gebruik worden de velden via Dlookup wel goed gevuld.
Wat kan ik doen om de DLookup functie ook in een subformulier laten functioneren?

groet, Spina
 
Zip post even je sample database. Dan weten we wat je bedoelt. Ik weet niet wáár je die DLookup wilt gebruiken.
 
IN frm_test_nieuwe_offerte is een subformulier aanwezig waarbij als ik via de functie DLookup bij het art.nr de overige velden wil laten vullen dit niet juist of niet gebeurt
In het hoofdformulier lukt dit met de klant ID echter wel.
 

Bijlagen

  • testrog.zip
    53,4 KB · Weergaven: 27
In je dlookup staat een link naar een control op een form dat niet geopend is: frm_offerte_materiaal
als je die opent en je runt het form met de fout dan is de fout weg.

Tip:
Ik zou i.p.v. een dlookup te gebruiken een query maken waarbij de tabellen gekoppeld zijn en op deze query de form baseren.

Succes!
 
Hallo Guus
Welke link is dat dan, waar kan ik die vinden en hoe maak ik die link dan?
groet, Spina
 
Zo te zien heb je nog meer issues. want je form en je subform zijn niet gekoppeld op een unieke sleutel. dat betekent dat als je in het form een andere klant selecteert je dezelfde gegevens in je subform ziet.

Kijk in de voorbeeld database Noordenwind.mdb hoe je dat moet doen.

Ik heb de query van je subform aangepast zodat je in ieder geval die dlookups niet meer nodig hebt.

Succes!
 

Bijlagen

  • testrog.zip
    41,8 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan