hoe werkt een pass throug query vanuit access naar mssql

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een vraag.

ik heb een passthrough query script in access. zodra ik deze run dan stuurt hij netjes de query naar de sql server welke deze uitvoert. in dit geval is het een actie query dus onder access krijg ik niets meer te zien. dit is een prima situatie.

echter ben ik benieuwd wat er gebeurt als er tijdens het draaien van de query de verbinding verbroken wordt.

mijn vraag. bij het starten van de PT query stuurt hij dan de hele query naar de server en wacht op reactie of wordt de query per regel verstuurt waardoor de query onderbroken zal worden tijdens het verwerken als er een netwerk probleem opspeelt?

geeft een PT query altijd een return code (error code) en hoe kan ik die afvangen

Een pass-through query is een query die je uitvoert op de SQL server. De data staat daar, en het enige dat je dus doet is de querystring 'doorschuiven'.

dat weet ik maar mijn vraag is hoe doet hij dat. een voorbeeld

Code:
update  x set a = 10 y;

insert into x (a values (20);

geeft hij beide opdrachten in eens of stuurt hij eerst de eerste wacht op reactie en stuurt dan de 2e?

de reden is dat ik een lang script heb die ineens achter elkaar aan uitgevoerd moet worden. als hij halverwege is en door een netwerkfout komen de rest van de opdrachten niet door heb ik een probleem.

vandaar mijn vraag stuurt hij het hele script naar de server en laat de server het geheel uitzoeken of stuurt hij het regel voor regel met het risico dat bij een netwerk probleem het cript niet geheel wordt uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan