Hoe werkt een Wacom Bamboo tekentablet op een laptop?

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik vond in de kast een Bamboo tekentablet die ik ooit voor de kinderen had gekocht maar eigenlijk nooit is gebruikt. Er zat een soort pen bij, maar die is zoek. Als ik hem in de laptop (Linux) prik lichten de functietoetsen op, maar op de laptop reageert niets. Het is een Wacom Bamboo MTE-450A. En kun je er iets mee zonder die meegeleverde pen?

Om met die laatste vraag te beginnen: nee. Een (Wacom) tablet kun je vergelijken met het touchpad op je laptop: je gebruikt het om de muisaanwijzer te verplaatsen en om keuzes aan te klikken. Maar dan uitgebreider; ik heb zelf ook Wacom tabletten en ze werken prima. De pennen zijn drukgevoelig, en ze doen het dus meer dan uitstekend in tekenprogramma's en fotobewerkingsprogramma's waarin je veel,nauwkeuriger kunt werken.

De (functie)knoppen op het tablet kun je configureren om bij je applicaties aangepaste functies laten uitvoeren om het werken met die programma's nog makkelijker te maken. Maar een tablet zonder pen is dus behoorlijk nutteloos. Overigens kun je een pen nog wel nabestellen, als je het tablet alsnog wil gebruiken. Zeker voor tekenen werkt het veel fijner als een muis. Om over een touchpad maar te zwijgen.

Terug
Bovenaan Onderaan