Hoe werkt het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlaardingen75

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Onderstaand een overzicht van de bekabelde apparaten in mijn netwerk. Ik heb een nieuwe NAS (synology) aangeschaft en ik wil de gegevens van mijn oude NAS (netgear) overzetten.

Nu begrijp ik dat ik dit gewoon kan kopiëren, plakken of via een FTP programma kan doen. Maar we praten hier over 2 TB en ik wil ook nog gewoon mijn werk kunnen blijven doen ondertussen.

1. Mijn eerste vraag is wat is de snelste manier om deze gegevens over te zetten?
  2. En ik vraag mij af hoe dit nu werkt? Gaat alles via de router of direct van NAS to NAS?

Hieronder een schets van de situatie. En bij voorbaat dank!

Daniel

afbeelding.png

Is het geen mogelijkheid om de harde schijf uit de oude NAS even in de nieuwe NAS te plaatsen en de gegevens dan over te zetten? Dan hoeft het sowieso niet via het netwerk te gaan.

Mogelijk kun je de oude NAS via USB aansluiten aan de Synology en dan via de webinterface van de Synology bestanden overzetten.

Andere (snelle) manier ken ik niet; zou anders via het netwerk moeten en (dus) erg traag zijn.
Natuurlijk moet je in dat geval alles aan 1 switch aansluiten (laptop/pc van waaruit je de kopieeractie doet en de 2 NASsen) en dan moeten de ip-adressen van alle 3 ook in dezelfde reeks liggen.
Liefst een gigabit switch (als alle 3 de apparaten het ondersteunen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het reageren allemaal. De nieuwe NAS heeft 2 ssd schijven en de oude niet. Misschien kan ik de oude hd in de nieuwe NAS zetten en deze dan in RAID zetten?

Nee, via USB. Als het kan is dat altijd sneller dan over het netwerk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan