Hoe werkt Remote Desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
335
Hallo,

Ik woon in een nogal groot huis. Daarom zou ik graag weleens mijn pc willen uitzetten als ik op mijn laptop bezig ben. Maar hoe doe ik dat?

Ik ben al bij het programma verbinding met extern bureaublad maken, heb het goeie IP van mijn PC al ingevoerd, alleen als ik op verbinden druk, moet k mijn gebruikersnaam en wachtwoord van m'n laptop invoeren, dus dat doe ik, en klik weer op verbinden... Maar toch kloppen de gegevens niet, vertelt Windows mij... Wat doe ik nu fout?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens of het lukt om eerst de computernaam van de pc te noemen en dan de gebruikersnaam.

Voorbeeld;
PC1\Thiemo
 
Nee, werkt niet, zowel met IP als met gebruikersnaam en PC-naam...
 
Remote desktop op de laptop wel goed ingesteld? Welke Windows versies hebben we het hier over?
 
Windows 7. Ja, heb ze allebei ingesteld op "Alleen verbindingen toestaan met computers waarop Extern bureaublad met netwerkniveauverificatie wordt uitgevoerd (veiliger)"...

Ze zijn allebei trouwens Windows 7
 
Eerst maar eens vertellen welke versie Windows draait op die pc. Is dat een Starter, Home (Premium) versie, (of, in geval van XP: XP Home) dan kun je er met Extern Bureaublad geen verbinding mee maken.
Dan nog het volgende: Eerst moet Extern Bureaublad aangezet worden, in het tabblad Externe Verbindingen in [Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
Dan moet je verplicht een wachtwoord hebben op het account waar je op inlogt. Accounts zonder wachtwoord kunnen niet gebruikt worden.
Dan nog het verhaal of het account wel mág inloggen via Extern Bureaublad. Leden van de Administrators groep kunnen het altijd. Andere accounts moeten eerst worden toegevoegd (kan ook in dat tabblad Externe Verbindingen: er is een knopje voor).

Succes,

Tijs.
 
Windows 7 Ultimate, ik zal het zo eens proberen, we zijn momenteel bezig met verbouwing, dus tussendoor heb ik altijd wel een paar momentjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan