hoe werkt speedfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludeboy

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Berichten
40
ik heb net speedfan 4.25 geinstalleerd maar ik snap er niks van ik heb net de configuratie handleiding gelezen maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. maar wat ik eigenlijk wil dat is de ventilator snelheden regelen ten opzichte van de temperatuur van me cpu (die is nu volgens speedfan 25 graden) en ik wil dus mijn ventilator het liefst zoveel mogelijk uit hebben, dus als me cpu bijvoorbeeld 40 raden wordt dat dan me cpu cooler aangaat om hem te koelen en dat ie daarna weer uit gaat, ik heb trouwens zo'n grote ronde koper/aliminium zalman cooler op me cpu zitten. ik heb ook nog een kast cooler en het zou wel wat zijn als die bij bijvoorbeeld 45 graden aanspringt.

weet iemand hoe ik dit kan instellen en is het eigenlijk wel verstandig om me coolers zo in te regelen.

groetjes Robert
 
ehm ook ff een vraagje ik zag screenshot van temp harde schijf heb ik niet? kan ik dat aan zetten?
 
@Ludeboy,
Je moet even uitvinden of je de CPU fan wel kunt regelen met Speedfan, dit werkt namelijk niet bij elk moederbord. Zodra je weet of dat werkt en welke "Speed" van je CPU is kun je gaan instellen.
Laat dit eerst even weten, voordat ik verder ga.:)

@Snakeman,
Dit moet wel door je moederbord ondersteund worden. Bij is het verschillend per opstart. De ene keer kan ik wel de temp van de hardeschijf zien, de andere keer niet.(m'n moederbord ondersteund het dus wel)
 
Geplaatst door crash
@Ludeboy,
Je moet even uitvinden of je de CPU fan wel kunt regelen met Speedfan, dit werkt namelijk niet bij elk moederbord. Zodra je weet of dat werkt en welke "Speed" van je CPU is kun je gaan instellen.
Laat dit eerst even weten, voordat ik verder ga.:)

@Snakeman,
Dit moet wel door je moederbord ondersteund worden. Bij is het verschillend per opstart. De ene keer kan ik wel de temp van de hardeschijf zien, de andere keer niet.(m'n moederbord ondersteund het dus wel)

thanks voor de info, ik heb dus alles ingesteld alleen de snelheid van me fan's gaat niet omlaag, ik heb een giga-byte ga-k8vt800pro moederbord en ik heb me bios ge-update naar versie 13, waar dus cool'n'quiet in moet zitten en ik heb bij amd nog wat software ervoor gedownload en me pc draait nu ook mooi op 1000MHZ, alleen ik wil dus me ventilator's ook stiller of uit hebben, en dat schijnt wel te kunnen maar ik weet niet hoe, ik weet nu wel dat het bij mij via speedfan niet werkt.
 
Ik weet niet precies hoe "cool'n'quiet" werkt, maar kun je niet in het Bios iets aangeven?
Ik heb zelf een Gigabyte GA-8knxp, Speedfan kan prima m'n Northbridge en CPU fan regelen. Deze draaien de meeste tijd maar op 5 á 10% van de snelheid.
 
Geplaatst door Ludeboy


thanks voor de info, ik heb dus alles ingesteld alleen de snelheid van me fan's gaat niet omlaag, ik heb een giga-byte ga-k8vt800pro moederbord en ik heb me bios ge-update naar versie 13, waar dus cool'n'quiet in moet zitten en ik heb bij amd nog wat software ervoor gedownload en me pc draait nu ook mooi op 1000MHZ, alleen ik wil dus me ventilator's ook stiller of uit hebben, en dat schijnt wel te kunnen maar ik weet niet hoe, ik weet nu wel dat het bij mij via speedfan niet werkt.
Cool'n'Quiet kun je aanzetten in het bios.
Als het goed is, is bij het moederbord ook CoreCenter meegeleverd.
Met dit programma wordt de temperatuur in de gaten gehouden en eventueel de rotaties van de cooler gewijzigd.
Het programma zorgt er dus voor dat bij weinig belasting de cpu cooler ook weinig herrie maakt.
 
Geplaatst door Admin_Frisian

Cool'n'Quiet kun je aanzetten in het bios.
Als het goed is, is bij het moederbord ook CoreCenter meegeleverd.
Met dit programma wordt de temperatuur in de gaten gehouden en eventueel de rotaties van de cooler gewijzigd.
Het programma zorgt er dus voor dat bij weinig belasting de cpu cooler ook weinig herrie maakt.

nee dat programma zit er niet bij ik heb er easy tune bij gekregen, en daar kan ik doormiddel van smartfan alles regelen, maar zo easy vindt ik dat programma niet want ik kan klikken wat ik wil maar ik zie niks veranderen, en de uitleg is ook minimaal bij dat programma.

dus als er iemand verstand heeft van dat programma, en als die het dan ook nog wil uitleggen aan mij hoe het werkt dan hoor ik het graag, ik heb easy-tune 5 op me pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan