hoe werkt systeemherstel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludeboy

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
wie heeft er ervaring met systeemherstel in windows xp.
ik wil dit programma graag bij een kennis van me gebruiken om zijn pc weer terug te zetten op waar hij mee begonnen is.
Maar ik kan in het programma systeem herstel niet meer dan 1 maand terug in de tijd zegmaar...

doe ik iets fout of kan ik stomweg niet meer dan 1 maand terug?

wanneer is je windows xp geinstalleerd?
want toen die (opnieuw) geinstalleerd was toen maakte hij waarschijnlijk een herstelpunt.
een herstelpunt is een punt van configuratie en als je dan terug gaat naar dat punt heb je die instellingen.
Als je systeemherstel wilt gebruiken kan je beter toen je windows het nog goed deed zoals je wou
een herstelpunt maken.

Al hoewel ik het niet zo goed vind dat systeemherstel kan je het toch proberen. Ik vind een format c: en een install winxp veel beter.(of een image)

Geplaatst door visha
wanneer is je windows xp geinstalleerd?
want toen die (opnieuw) geinstalleerd was toen maakte hij waarschijnlijk een herstelpunt.
een herstelpunt is een punt van configuratie en als je dan terug gaat naar dat punt heb je die instellingen.
Als je systeemherstel wilt gebruiken kan je beter toen je windows het nog goed deed zoals je wou
een herstelpunt maken.

Al hoewel ik het niet zo goed vind dat systeemherstel kan je het toch proberen. Ik vind een format c: en een install winxp veel beter.(of een image)
[/QUOTE

windows is op die pc ongeveer 1 jaar geleden geinstalleerd, en de pc draaide toen perfect. (ik heb toen trouwnes zelf een herstelpunt aangemakt) maar me buurman heeft er nu een zootje van gemaakt op zijn pc en ik dacht ik zet hem wel ff terug naar het begin punt maar daar kan ik nu dus niet komen

Afhankelijk hoe systeemherstel is ingesteld, qua het mogen gebruiken van hardeschijf ruimte, kun je terug. Herstelpunten worden van tijd tot tijd opgeruimt. het neemt behoorlijk wat hardeschijf ruimte in beslag. Zelf heb ik dit uitgeschakeld. Mischien moet je eens kijken of je aan goede backup software kan komen, die een volledige backup van de Windows installatie kan maken. Norton Ghost kan dit bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan