Hoe WIN installeren op mijn hp mini laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Beste mensen,

Hoe kan ik Windows 7 installeren op mijn hp 2133 mini laptop.
De mini notebook kan het aan heb ik gelezen echter er zit geen cd-rom drive ofzo in.
Alleen een usb poort.
Ik kan niet booten van USB drives wat ik zo in de bios heb kunnen zien.

Hoe zou ik het toch kunnen installeren?

Een voor mij Interessante vraag voordat ik de jouwe goed kan / ga beantwoorden :
Hoe komt het dat er géén Windows opzit / waar is die gebleven? (Als dat tenminste zo is -> dat er geen Windows op zit)

Laatst bewerkt:
Vooruitlopend op je antwoord (omdat ik mogelijk niet online ben als je antwoordt) :

leen of koop een externe DVD speler : koop +/- € 45,--
en woon je dicht bij mij (midden in het land) dan mag je ook nog wel even langskomen) ik heb een externe usb DVD speler.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi

Jawel erzit windows XP pro op standaard volgens mij ook nog op de harddisk als repair enzo, dat werkt ook prima hoor.

Een usb dvd speler zou het probleem kunnen verhelpen dus?
Maar start die van een dvd speler dan op aangezien ik geen opstart opties in de bios ervan kan vinden.
Ik heb ook een externe harddisk, kan het vanaf daar ook? of usb stick?

Als ik met een tegenvraag mag antwoorden?
Wélke bootopties staan in het bios genoemd?

Laatst bewerkt:
Welke bios kan ik wel kijken maar heeft weinig zin. De opties die ik heb staan zijn opstarten van de harddisk of van een lan netwerk, via netwerkkabel neem ik aan.
Verder zie ik geen opties staan aangezien de mini laptop geen cd-rom speler bevat, heeft het ook geen zin om dit erbij te zetten in de bios denk ik.

Kan niet ergens iets van usb booten ofzo opstarten.
Betreft een HP 2133 wellicht dat iemand iets kan vinden die er handig in is ;)

Bof je even dat XP werkend op het netbookje staat hetgeen betekent dat je w w w toegang hebt.............. : Klik (optie 1 is voor jou dé optie)

das inderdaad boffen mocht het zo zijn dat ik windows 7 al op een schijfje heb en niet via een iso bestand heb, en eerlijk gezegd heb ik windows 7 van het net gedownload en zo op mijn vaste pc gezet dat overigens perfect werkt :)

ow wat mij wel opvalt als ik mijn externe usb drive eraan hang of usb stick dan herkend de mini laptop tijdens de boot deze apparaten wel :)

ja klopt denk ik dan ook wel, ik ben aan het proberen om de gehele inhoud van de windows 7 dvd op een usb stick te zetten en dan proberen te booten ervan

probleem opgelost hij boot netjes van de usb stick

Thanx voor het meedenken mensen !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan