Hoe Windows 7 Upgrade instaleren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb via internet Windows 7 Ultimate besteld. Ik heb nu windows vista. Alleen mijn vraag is, of het makkelijk te instaleren is. Ik ben 15 jaar, dus heb er niet enorm veel verstand van , maar ik heb even op internet of er ook een beschrijving is. Dan weet ik of ik het zelf kan instaleren of niet. Zijn er verder nog dingen waar ik tegen aan kan lopen ? Zoja wat.

En je kan toch kiezen uit een schone instalatie of dat je alle bestanden meeneemt ?

Groetjes sebastiaan

Hoi,

Ik zou een schone installatie doen en daarbij je bestande even ergens bewaren . En misschien heb je hier nog wat aan

Ik weet niet het antwoord op je vraag over: "Kan je je oude bestanden meenemen of een schone installatie."
Het enige wat ik weet is dat ik had bij mijn vader de pc (vista) teruggezet in fabrieksinstellingen (eigenlijk opnieuw installeren). Toen had hij blijkbaar nog geen service packken. En toen had hij dacht ik eerst service pack 1 en of 2 nodig. Ik weet niet of hij sp2 ook zeker nodig had, maar in ieder geval sp1. Dat installeren van sp1 duurde echt een flinke tijd (4 uur ofzo:rolleyes:) en daarna heeft hij zelf windows 7 update geïnstalleerd via een cd. Maar op die cd (illegaal:love:) zat ook een volledige versie, dus ik weet niet hoe het bij jou zal zijn!
Maar veel suc6!
P.s.: Over je leeftijd: Ik ben Pas 13;)

Heb je 2 hardeschijven of verschillende partitie? Of nog beter een externe hardeschijf. Zet daar alle bestanden op die je wil bewaren. En doe dan een clean install.

Als hij nu Vista draait, hoeft hij zich daar geen zorgen over te maken ;)

Ja windows 7 kan op mijne. Maar jullie raden mij aan mijn bestanden op te slaan en een schone instalatie. Waarom

Omdat er dan nog een deel van de Vista zooi achterblijft. En er is toch niks lekkerder dan een schone windows installatie.

Ok. Alleen hoe sla ik al die programma's etc op. Die lijst van Programma's en onderdelen.

Of gewoon een blaadje pakken en opschrijven. Of op je externe schijf/partitie een .txt maken met de programma's!:)

Hoi,

Je zou van de programma's alvast de drivers in een map kunnen plaatsen die je dan ook bv op een usb stick zet en dan later weer kan installeren .Let wel op dat je dan de drivers voor win 7 neemt en dan nog oplet voor 64 of 32 bits want dat kan kan ook nog.
en 99% zeker dat de rood omlijnde met win 7 mee komt. en anders even bij dell kijken voor de missende.

Laatst bewerkt:
Gewoon een lijsje maken van de namen van de programma's die bij programma's en onderdelen staan.
Gewoon zo, maar dan in kladblok:
  1. Adobe flash player
  2. Adobe reader
  3. Java
  4. Jouw scanner
  5. Jouw brandprogramma
  6. Windows live messenger 2011
  7. Winrar

Gewoon op die manier snap je?

De meeste drivers worden al automatisch geïnstalleerd. En de rest achteraf even handmatig installeren. Niks moeilijks aan, kost alleen even wat tijd.

Hoi,

Je zou van de programma's alvast de drivers in een map kunnen plaatsen die je dan ook bv op een usb stick zet en dan later weer kan installeren .Let wel op dat je dan de drivers voor win 7 neemt en dan nog oplet voor 64 of 32 bits want dat kan kan ook nog.

Maar hoe kom ik aan die drivers van die programma;s voor windows 7

Zoeken op de site van het product (merk) waarvan je drivers nodig hebt;)

Hoi,

Nee zie mij vorig antwoord alles van microsoft komt me met win 7 of zal na de installatie als update moeten geïnstalleerd worden. En ik neem aan dat office op d-rom hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan