Hoe windows 8.1 inrichten voor een eenvoudige backup van persoonlijke data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

flashcs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
4
Hallo

door de jaren heen heb ik steeds een backup gemaakt van de gehele schijf als ik overstapte naar een nieuwe PC of grotere hdd om vooral maar niets verloren te laten gaan.

Resultaat een hele stapel oude harddisken, computers etc etc.

Nu heb ik een nieuwe PC met windows 8.1 en zou het dit keer graag gelijk goed aanpakken. Mijn vraag is dan ook waar zet je alle persoonlijke data op de PC zodanig neer dat ik enkel die
bestanden kan backuppen die benodigd zijn om op een nieuwe pc of HDD verder te kunnen.

Dus kortom bij een crash of diefstal van de PC koop je een nieuwe, incl windows.
De software is allemaal nog voorhanden en kan ik opnieuw installeren. Hoe pak ik dit voor eens en voor altijd goed aan ?

alvast dank !
 
Als je PC crashed moet je op een nieuwe PC toch weer alle programma's installeren. Wat belangrijk is om te bewaren zijn de bestanden onder 'Gebruikers' of 'users'. Ik maak een backup aan voor elke gebruiker op een losse opslagschijf b.v. een losse LaCie schijf. Dit product levert er de opslagprogramma's bij, maar er zijn ook pakketten die dit gecomprimeerd doen.
Zelf heb ik een nieuwe PC ingericht met hetzelfde Windows 8.1 en heb daarbij de informatie van de opslag naar de nieuwe PC gekopieerd en daarna de programma's geïnstalleerd.
Je kunt ook gebruik maken van een tweede harde schijf en die inrichten als backup maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan