hoe windows vista hp opnieuw installeren laptop zonder recovery cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomos92

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo,

Ik heb dus een probleem met me laptop die wil ik dus opnieuw gaan installeren.
Mijn laptop is een Toshiba satellite p300d.

Het zijn 2 losse hardeschijven.

Ik wil dus mijn hardeschijven volledig formateren en dan windows vista opnieuw installeren.
Hoe kan ik dit dan doen windows gaan downloaden en dan met de product key op de
onderkant van mij laptop gebruiken of windows gaan kopen?

kan dit of kan dit niet gewoon windows downloaden van internet en die code gebruiken.
en kunnen jullie dan duidelijk uitleggen wat ik dan moet doen ik weet namelijk niet zo veel van computers.

alvast bedankt Sander

Willekeurige CD lenen / huren / stelen / downloaden en dan met je eigen key activeren.

bedankt voor je antwoord..

dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon de dvd van vista home premium van m'n buurman lenen en deze installeren met m'n eigen productkey.. moet deze dvd dan ook een oem versie zijn of maak dat niet uit?

en kan ik niet gewoon een soort crack erover heen zetten
voor die activatie dan wordt die toch ook gewoon geactiveerd
maar krijg ik dan wel gewoon alle updates

Hallo,

Nog bedankt voor je snelle reacties.

Dus als ik het goed begrijp (kort samengevat)

Ik kan dus gewoon Windows Vista Home Premium Downloaden of lenen van iemand en dat maakt niet uit wat voor versie het is dus een oem of niet dat maakt allemaal niks uit.
en die windows vista kan ik gewoon activeren met de key die onderaan me laptop vastgeplakt zit zonder dat ik problemen krijg met activeren of iets anders (weet je dit 100%zeker niet dat ik voor verrassingen komt te staan?)

misschien ben ik een beetje dubbel maar ik wil gewoon het goed doen en niks verkeerds doen en dat het gewoon weer werkt net als anders.

mvg Sander

100% kan ik je niet geven omdat ik de truuk met Vista nog niet heb uitgehaald, wel talloze malen met XP. Aan de andere kant, volgens mij doen OEM builders niet anders:

zij hebben op hun netwerk XP of Vista staan. Bij een verkochte pc hangen zij die aan het netwerk en pompen ze XP of Vista over. (Eventueel samen met een backup tool) De stickers hebben ze bij Microsoft gekocht en op elke nieuwe pc wordt 1 sticker geplakt.

Ik heb dat met XP (en volgens mij ook al eens met Vista) gedaan. Alleen nu heb ik een HP Pavilion DV7-1299ed en die is op een of andere manier toch echt niet met een standaard DVD te installen. Wel jammer. want ik wilde de Vista SP2 NL DVD gebruiken om hem opnieuw te installen maar dat ging dus mooi niet door. Volgens de HP helpdesk zijn de Product Key`s HP gebonden en heb je speciale HP recovery cd`s nodig. Ligt waarschijnlijk aan het merk want een Acer heb ik wel eens geinstalleerd met een standaard DVD. De HP zegt na het ingeven van de key tijdens de setup dat de Key Invalid is :( .

Heeft waarschijnlijk ook iets te maken met de XRM-MS certificaten op de DVD samen met de gebruikte (Volume License) key.

HP werkt met eigen recoveryschijven of zelfs met een verborgen partitie. Altijd best die eigen opties eerst te proberen. HP heeft een zeer nette recovery console die je kunt bereiken via het Startmenu.

Dat klopt inderdaad alleen moet je eigenlijk wanneer je de pc net hebt opgestart die herstel schijven aanmaken. Dat had ik toen nietr gedaan omdat ik in de veronderstelling was dat je met de code en een cd dat wel weer kon fixen, maar helaas.

Maar ik had dus de partitie met gewoon Vista (C:) geformateerd en geprobeerd XP erop te zetten maar dat werkte zonder de juiste drivers ook niet vlekkeloos.

Het is alleen zo dat ie om een of andere reden na het drukken van F10 gewoon door boot naar de C drive. Je ziet wel: Starten van System Recovery maar hij schiet dan gewoon door naar XP. Geen idee waarom jammergenoeg.

Hoi !

In principe is er geen verschil tussen een OEM-DVD en een retail-DVD, alleen zit in de OEM-DVD van bijv. HP een map $$OEM$$ die het certificaat van HP bevat, en de OEM-key.

Als je de HP wilt aktiveren met een gewone "retail" Vista DVD gaat dat alleen lukken als je Vista in eerste instantie installeert zonder key.

Na installatie installeer je dan het HP Vista - certificaat en de OEM-key, daarna is Vista dan automatisch geaktiveerd !!

OEM-certificaten voor Vista zijn op internet ruim voorhanden (heb er hier zo'n 40 ) evenals de OEM-key (idem)
Deze z.g, PUB-key is n.l. niet perse merkgebonden: immers iedere bijv. HP verlaat de fabriek met dezelfde key, die bijv. ook door Asus gebruikt is (met een Asus-certificaat uiteraard)

Nu is je PC-laptop geinstalleert en geaktiveerd, zelfs zonder internet-verbinding.

Greetz,

Harry.

Het certificaat heb ik weten te bemachtigen, echter alleen de OEM key helaas niet.

Is het ook mogelijk om een geupdate dvd te maken van de Vista SP2 NL versie (die van Technet/MSDN) en daar de key in te plaatsen en het certificaat? Normaal gaat dat natuurlijk met vLite echter ondersteunt vLite geen Vista SP2. Of is alleen het integreren van de Service Pack 2 zelf niet mogelijk, maar wel het aanpassen met vLite van de originele Vista SP2?

Hoi !

Dat is inderdaad mogelijk !

Voor een gebruiksaanwijzing (engels) en de Pub-key moet je me even mailen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan