Hoe Windows XP herinstalleren zonder foutmelding?!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max X

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
108
Hi,

ik heb het volgende probleem. Mijn buurjongen wou dus zijn Laptop (Compaq) schoner en sneller maken door zo'n Reboot Windows XP optie. Dat heeft ie gedaan.
Toen alles weg was, wou hij dus Windows XP opnieuw installeren, na een faag probleem (er kwam steeds een foutmelding tijdens het kopieëren van gegevens) ging hij zijn laptop opnieuw starten om dan helemaal opnieuw te beginnen.

Maar telkens wanneer hij zijn laptop opnieuw start, staat er:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

<windows-hoofdmap> \system32\hal.dll

Installeer het bovengaande bestand opnieuw.


Dat probeer ik dus ook. Maar telkens wanneer ik het opstart, staat dat er.

Please kan iemand me helpen, of tenminste mijn buurjongen?!

~~ Groetjes, Max.
 
Laatst bewerkt:
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat er NIET vanaf CD wordt gestart.
1. zorg dat in het bios opstarten vanaf CD / DVD als 1ste bootdevice wordt vermeld en
2. na de opstart met CD erin druk binnen een seconde of 10 op een toets om vanaf CD te starten, anders wordt wederom vanaf hdd gestart.
 
Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat er NIET vanaf CD wordt gestart.
1. zorg dat in het bios opstarten vanaf CD / DVD als 1ste bootdevice wordt vermeld en
2. na de opstart met CD erin druk binnen een seconde of 10 op een toets om vanaf CD te starten, anders wordt wederom vanaf hdd gestart.

Heb ik denk ik al geprobeerd. Wanneer de laptop nog aan het laden is en je dan COMPAQ ziet, (eronder iets van press f10 for settings) druk ik gelijk op f2/f12.

Maar daar reageert hij denk ik niet op. Er komt dan gewoon een zwart schermpje, dan zie ik een streepje die steeds knippert, dan herstart het weer vanzelf.
 
Tja, je zal toch eerst in de bios moeten checken óf de cd / dvd als eerste staat vermeld. Als je start vanaf hdd kun je blijven proberen tot je een ons weegt.

Enne, dat hoogstwaarschijnlijk kun je gerust weglaten, als je een ..32 foutmelding krijgt wordt niet vanaf cd / dvd gestart, maar leest het systeem vanaf hdd.
 
Laatst bewerkt:
Tja, je zal toch eerst in de bios moeten checken óf de cd / dvd als eerste staat vermeld. Als je start vanaf hdd kun je blijven proberen tot je een ons weegt.


De bios? op welk knop moet ik drukken als de scherm "COMPAQ" tevoorschijnt?
 
Ik heb er geen flauw idee van, dat verschilt van pc tot pc. Je bent in ieder geval waarschijnlijk al te laat als je de Compaqmelding ziet, je moet daarvóór al de toets indrukken om in het bios te komen.
Veelal is het:
F1, Esc, Del, maar ook andere toetsen zijn mogelijk.
Gebruik anders drie vingers en probeer de F1, Esc en Del vanáf het moment dat de pc boot, m.a.w. nog vóórdat er ook maar één letter te lezen is.
 
Ik heb het geprobeerd.
Het is ESC. Maar wanneer ik erop druk, zie ik iets van Muis geïnstalleerd, Drivers dingetjes en CD/DVD gegevens. Daarna wou ik probeerde ik alles knoppen in te drukken (van f1 tot f12) met geen enkel resultaat.
 
Dan zul je toch even het exacte type moeten vermelden, dan kunnen we wellicht iets meer zeggen omtrent de toetskeuze.
 
Dan zul je toch even het exacte type moeten vermelden, dan kunnen we wellicht iets meer zeggen omtrent de toetskeuze.

Product Name: Evo N1020u
Platform ID: 0818h

Processor Type: Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 2.40
Processor snelheid: 2.40 Ghz

Bios version: 0F07


Is dit genoeg?
 
Volgens mij ZIT je dan in het bios en wel op de hoofdpagina, al kan ik dat drivergedoe niet helemaal plaatsen. Staan er bovenin het scherm namen van opties / tabbladen?
"Schiet" anders eens een digitaal plaatje van dat scherm en post het hier.
 
Laatst bewerkt:
Heb net geprobeerd om zo'n foto te maken, maar het had een slecht kwalitiet.

MAIN [tabblad]

[SYSTEM GEGEVENS]


ADVANCED [tabblad]

>BOOT
>I/O Device Configuration
>Section 508 Compliance
>Primary Master


Security [tabblad]

[als je wachtwoorden wilt zetten]


EXIT [tabblad]

EXIT SAVING CHANGES
EXIT DISCARDING CHANGES
LOAD SETUP DEFAULTS
DESCARD CHANGES
SAVE CHANGES






EDIT: Als ik de COMPAQ scherm zie, en als ik dan op f8 druk, zie ik:

> Veilige modus
> Veiligde modus met netwerkmogelijkheden
> Veilige modus met opdrachtprompt

> Logboekregistratie voor startprocedure inschakelen
> VGA-modus inschakelen
> Laatste bekende juiste configuratie <recente instellingen die werkten>
> Active Directory terugzetten <alleen windows-domeincontrollers>
> Foutopsporingsmodus
> Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitshakelen

> Windows normaal starten
> Opnieuw starten
> Terug naar het menu met besturingssytemen

Maar ik denk dat al deze opties naar de hdd gaan?
 
Laatst bewerkt:
Bij Advanced - boot moet je bootvolgorde veranderen. 1ste cdrom en 2de HD. Dan save setting en opnieuw opstarten met de xp cd erin. Als het goed gaat wordt nu de setup van de cd geladen.

grts
 
Vreemd...
De volgorde:

CD-ROM Drive
Hard Drive
Network Boot
Removable Devices

Maar nog steeds komt deze tekst niet tevoorschijn:

'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten'
 
Nog steeds niet!
Als de pc start druk dan eens 1 of 2 keer op F8, eens kijken of je dan het bootmenu te voorschijn krijgt. Uiteraard voor cd kiezen mocht 't lukken.
 
1. IS het wel een volledige Windows CD waarmee geboot wordt?
2. zou de CD/DVD speler 100% zijn?

Je schrijft dat je nog steeds niet melding krijgt: "Druk op een toets........", maar wat krijg je dan wél te zien?
 
Als ik op f8 klik, leiden alle opties naar HD, maar er komt gewoon te staan te er een bestand mist, en die moet ik dan gewoon opnieuw installeren, als ik dan op een knop klik, start de laptop alleen opnieuw op.

Ik kan alleen op f10 klikken [voor laptop gegevens en menu] op f8 [opties naar HD] en op ESC [dan komt er gegevens te staan]
 
Dan start je voortdurend vanaf hdd en dus is OF de cd m.i. niet 100% of de cd / dvd speler is kaduuk,
 
Nee, de CD/DVD is perfect (buurjongen heeft weekje geleden nog een spel op geïnstalleerd) en ik heb die orginele Windows XP CD, en heb het ook al geprobeerd, met een gekopieërde. Allebei met hetzelfde resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan