Ik ben in bezit van 2 Belkin routers type F5D8235-4 v2. Beide routers zijn N+ routers.
Ik zou graag een van deze routers als access point willen gebruiken, en vanaf deze router via UTP verder gaan.
Momenteel heb ik één router helemaal operationeel en zowel met UTP bekabeling aangesloten op mijn 3 pc's als wireless verbonden met m'n laptop.
Dit type Belkin router beschikt echter ook over een optie om als access point ingezet te worden.
Hoe dien ik te werk te gaan om dit access point te configureren ?? (dit access point wil ik via UTP bekabeling aan mijn TV en mediabox koppelen)
Dient het IP adres statisch of dynamisch ingesteld te worden ?
Misschien vraag ik wel iets wat helemaal niet mogelijk is. In dat geval zit er niets anders op dan alsnog een UTP kabel te leggen.
Bij voorbaat hartelijk bedankt voor eventuele tips / adviezen !!! :thumb:
Mvrgr. Mark
21-05-10
Ik ben vandaag weer verder gegaan met de zoektocht om mijn wireless accesspoint werkende te krijgen.
Ik heb de keuze " Instellen als accesspoint " in mijn 2e Belkin router ge-deactiveerd (omdat deze niet werkend te krijgen waren) en handmatig settings veranderd en zal deze hieronder zo goed mogelijk weergeven.
1e Router wat verbonden is met internet modem:
LAN instelling:
IP adres: 192.168.2.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
DHCP: Geactiveerd
2e Router wat als accesspoint moet gaan werken:
Internetinstelling:
Type verbinding: Statisch
WAN IP: 192.168.2.254
Standaard gateway: 192.168.2.1
LAN instelling:
IP adres: 192.168.2.254
DHCP: Ge-deactiveerd
Ik heb als standaard gateway het IP adres van de eerste router ingegeven, maar weet niet of dat juist is. Er moet toch een verwijzing zijn naar de eerste router ??
Alvast bedankt voor uw antwoord / tip !!!
Mvrgr. Mark
Ik zou graag een van deze routers als access point willen gebruiken, en vanaf deze router via UTP verder gaan.
Momenteel heb ik één router helemaal operationeel en zowel met UTP bekabeling aangesloten op mijn 3 pc's als wireless verbonden met m'n laptop.
Dit type Belkin router beschikt echter ook over een optie om als access point ingezet te worden.
Hoe dien ik te werk te gaan om dit access point te configureren ?? (dit access point wil ik via UTP bekabeling aan mijn TV en mediabox koppelen)
Dient het IP adres statisch of dynamisch ingesteld te worden ?
Misschien vraag ik wel iets wat helemaal niet mogelijk is. In dat geval zit er niets anders op dan alsnog een UTP kabel te leggen.
Bij voorbaat hartelijk bedankt voor eventuele tips / adviezen !!! :thumb:
Mvrgr. Mark
21-05-10
Ik ben vandaag weer verder gegaan met de zoektocht om mijn wireless accesspoint werkende te krijgen.
Ik heb de keuze " Instellen als accesspoint " in mijn 2e Belkin router ge-deactiveerd (omdat deze niet werkend te krijgen waren) en handmatig settings veranderd en zal deze hieronder zo goed mogelijk weergeven.
1e Router wat verbonden is met internet modem:
LAN instelling:
IP adres: 192.168.2.1
DHCP: Geactiveerd
2e Router wat als accesspoint moet gaan werken:
Internetinstelling:
Type verbinding: Statisch
WAN IP: 192.168.2.254
Standaard gateway: 192.168.2.1
LAN instelling:
IP adres: 192.168.2.254
DHCP: Ge-deactiveerd
Ik heb als standaard gateway het IP adres van de eerste router ingegeven, maar weet niet of dat juist is. Er moet toch een verwijzing zijn naar de eerste router ??
Alvast bedankt voor uw antwoord / tip !!!
Mvrgr. Mark
Laatst bewerkt: