Hoe word ik weer baas over mijn eigen schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Ik heb mijn laptop met 2 maal 500gb HD’s geformatteerd en van een schone legale installatie van W7 32 bit voorzien. Ik heb een andere computernaam ingegeven dan degene waarmee mijn D schijf waarschijnlijk "geinstalleerd"is mbt beveiliging/eigenaarsrechten enz. Helemaal in het begin kreeg ik zelfs de melding D:\ is niet toegankelijk. Na het in en uitschakelen van de schijf in apparaatbeheer was de schijf in ieder geval weer zichtbaar, maar nu staat er op elke mappen een oker-kleurig slotje en zijn mijn rechten beperkt vooral wat betreft verwijderen van de schijf. Ook zijn er ineens een stuk of 10 mappen met de toevoeging .tmp aangemaakt. Ik zou heel graag weer volledige toegang en rechten hebben tot mijn D schijf en ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen. Alvast bedankt!

Bijlagen

• Mappen.png
    Mappen.png
    4,8 KB · Weergaven: 43
Rechtsklik op de hardeschijf -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Tablad eigenaar

Daar kan je weer eigenaar van je schijf worden.

Rechtsklik op de hardeschijf -> Eigenschappen -> Beveiliging -> Geavanceerd -> Tablad eigenaar

Daar kan je weer eigenaar van je schijf worden.

Heb dit gedaan en ben dus wel eigenaar.
Denk dat het dan misschien niets met de eigenaar te maken heeft.
Ik heb nog steeds de okerkleurige slotjes nu namelijk.
Misschien is eerst een betere vraag: Wat zijn die okerkleurige slotjes naast mijn mappen?

Edit: Bedankt voor de reactie.

Laatst bewerkt:
Wat het slotje doet, zal betekenen dat er een gebruiker die er rechten voor heeft het kan lezen. Nou is mijn vraag: Heb je jezelf die rechten gegeven?

Wat het slotje doet, zal betekenen dat er een gebruiker die er rechten voor heeft het kan lezen. Nou is mijn vraag: Heb je jezelf die rechten gegeven?

Nou dat zou best kunnen.. Ik heb mijn laptop geformatteerd en toen was mijn D schijf ontoegankelijk. Toen heb ik werkelijk op alle manieren in het tabblad zitten prutsen met de rechten (maar wel alle keren voor volledig beheer). Dat bleek niet te werken en na het in en uitschakelen van de schijf in apparaatbeheer was hij weer zichtbaar. Weet niet of je er wat aan hebt deze info maar ik hoop toch dat je me kan helpen van die slotjes af te komen. Anders kopieer ik vanacht de 300gb die ik wil bewaren naar een externe schijf en formatteer ik de D schijf namelijk. Maar hoopte dat er een makkelijkere oplossing was. De mappen die ik zelf nieuw op de D schijf heb gemaakt zijn namelijk zonder slotje.

Hoi,
je moet wel nog even als je bij eigenaar bent op bewerken klikken (links onderaan) en aanvinken "Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen"
Dan zou het moeten werken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Werkt allemaal niet, kopieren naar een externe HD en weer terug kopieren did the trick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan