Hoe zet ik het op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterkrabje

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Ik heb net een spel gedownload wat 3 cd's heeft maar nu wil ik het op cd zetten maar geeft hij aan dat cd te klein is terwijl ik hem gedownload heb en daar aangeeft dat hij 796.6 MB is en bij map waar hij instaat geeft hij aan dat hij 815.747KB is en dus niet op mijn cd van 800MB past wat moet ik nu doen om het spel toch op cd te zetten (Spel is voor mijn neef).

hoe brand je die spellen? gewoon jouw procedure ff kort vertellen bedoel ik daarmee:D

stap 1. ik doe de cd erin
stap 2. ik kies map van beschijfbare cd openen
stap 3. ik zet bestand (Tiger.Woods.PGA.Tour.2005.CD1-Reloaded-ShareConnector)
in de map van beschijfbare cd.
stap 3. kies ik Deze bestanden op cd zetten:D

en dan gaat de rest wel vanzelf

Geplaatst door masterkrabje
terwijl ik hem gedownload heb en daar aangeeft dat hij 796.6 MB is en bij map waar hij instaat geeft hij aan dat hij 815.747KB is en dus niet op mijn cd van 800MB past wat moet ik nu doen om het spel toch op cd te zetten
Was het misschien een rar of een zip file die je hebt moeten uitpakken? Dit kan het verschil in grootte verklaren.

Nee gewoon een BIN-bestand dat ik net heb gedowload met LimeWire en kweet ook niet hoe ik die bestanden kan openen

Oke een kameraad van mij heeft gezegdt dat ik het moest inpakken dat heb ik dus gedaan met winrar en nu heb ik ze dus ook wel op cd staan (gewoon nog 3 cd's) alleen nu weet ik niet hoe ik ze moet instaleren

:confused: Tja zonde van die 3 CD's op deze manier kan je het niet van CD instaleren.
Je had het BIN-bestand moeten branden met Nero > Recorder > Burn Image.
Bij het bin bestand zat waarschijnlijk ook een que bestand en deze moet je selecteren in Nero

oh oke dan probeer ik dat:thumb:

en hoebedoel je moet ik dan de bin van het rar bestand branden

Laatst bewerkt:
Ja, de rars moet je uitpakken en dan krijg je een bin en que bestand. Het bin bestand is de image van de cd en het que bestand is een bestandje wat nero vertelt wat voor soort CD er gebrand moet worden.
Dus uitpakken en dan naar Nero > recorder > Burn Image... en het que bestand selecteren

als ik het uitpak is het weer 815 MB dus kan hij nog niet op cd en als ik het heb ingepakt is het 600 en nog wat MB en aangezien ik nu cd's heb van 700 MB wilt dat niet

:) Nou ik zal het nog 1 keer uitleggen maar dan niet meer hoor :p

De rar bestanden moet je uitpakken, ( let niet op die grote van 815 MB want een image bestand is altijd wat groter dan wat er op de Cd komt, het is immers een image van een CD dus past het op een CD ;) )
Na het uitpakken heb je een .BIN bestand en als het goed is een .QUE bestand.
Heb je geen .QUE bestand dan doe je het volgende, verander de bestands extensie van het .BIN bestand naar .ISO
Ga dan naar Nero > bovenin de balk 'Recorder' > Burn Image... > en zoek het .iso bestand op en kies deze.
Of als je Nero Expres gebruikt > Disk Image or Saved Project en zoek weer je .iso bestand op.

Heb je wel een .QUE bestand erbij na het uitpakken dan selecteer je deze met Nero > 'Recorder' > Burn Image...

Dan uitteraard een 800 MB CD-R erin en branden maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan