Hoe zet ik pagina's op mijn website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Halllo,

Ik heb met frontpage een aantal pagina's gemaakt die ik op mijn site wil zetten. Ik gebruik FrontPage 2003 (engels) Hoe kan ik deze nou op mijn website zetten? Misschien een stomme vraag, maar dit is de eerste keer dat ik met FTP werk.

Gr Daphne

Hoi Daphne,

Geen vraag is stom. Wel is het stom om daarmee rond te lopen. En nu je vraag:

Als je webpagina's klaar zijn om ze op het internet te zetten, moet je ze eerst uploaden. Maar allereerst moet je je internetprovider vragen je webruimte te activeren. Een voorbeeld: stel dat je provider Essent (@Home) is: dan krijg je als webruimte toegewezen: "ftp://members.home.nl/(jouw officiele gebruikersnaam bij @Home)". Daarna kun je naar deze pagina met internet explorer. Dan kun je middels "kopieren-plakken" methode je web bestanden op deze ftp-pagina overzetten. Je hoeft daarbij niet eens één of andere upload-programma (zoals wsftp pro) te gebruiken. Zorg er wel altijd voor dat je regelmatig backup maakt van je homepage.

Ik hoop dat je wat aan die informatie hebt. Je kunt ook terect bij help-sectie van internetsite van je internet provider.

Ik hoor van je hoever je bent gekomen.

Veel sucses en groetjes. ;)

Laatst bewerkt:
Heb je al een FTP progje?

Dit is een vlot progje: Seagull
http://www.seagullsoftware.com/products/free_ftp.html

je dient je gebruikersnaam
wachtwoord
en ftp adres in te vullen

tevens de plek op je HD waar je site staat.

Ik neem aan dat AL je files, dus ook de plaatjes in EEN map staan op je computer.

Open seagull
klik op je sitenaam
verbinding wordt gemaakt.
links markeer je alle files en klikt op uploaden
files worden overgezet.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan