• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zet je subtotalen in een tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb een simpele tabel waarin in getallen bij elkaar wil optellen
Nu wil ik subtotalen laten zien, van getallen die bij elkaar horen zeg maar
Daarnaast wil ik op sommige plekken kopteksten plaatsen voor de duidelijkheid..En uiteindelijk onderin de totaale som van alle getallen in de kolom laten zien...

Mijn vragen zijn
1) Hoe kan ik subtotalen laten zien in een tabel
2) Wat is de juiste manier om die kopteksten te verwerken (moet ik aangeven dat de optelformule ze negeert bijv?)

Bijlagen

• zzzzz picpick Image 028.png
    zzzzz picpick Image 028.png
    21,2 KB · Weergaven: 29
De foto was meer om een idee te geven van het probleem.. :)

Maar hier is de excel , alvast bedankt voor u hulp

Bijlagen

Bij Subtotalen moet je ergens een gegeven hebben waarop je dat subtotaal baseert. Dat heb jij niet. Microsoft geeft zelf als eerste voorwaarde:
[FONT=&amp]Zorg ervoor dat elke kolom in een bereik met gegevens waarvoor u subtotalen wilt berekenen, een label in de eerste rij bevat, vergelijkbare feiten bevat in elke kolom en dat het bereik geen lege rijen of kolommen bevat.

Kortom: voor Subtotalen heb je de juiste gegevens nodig. Daarnaast werken Subtotalen niet in een tabel; daarvoor moet je dus een normaal gegevensbereik gebruiken. [/FONT]

Bijlagen

Ah op die manier, ik begrijp het .. ze moeten dus ook labels hebben en geen lege velden en zo. En het werkt uberhaupt niet in een tabel.. dat wist ik ook niet

Heel erg bedankt voor uw uitleg en uw hulp.. het is me duidelijk nu!

mvg Allard

Ah ja daar moet ik me ook eens in verdiepen.. dat zijn die 'pivot' tables toch?
Voor mij is excel nog redelijk nieuw en gewoon een hobby..dus ik kom nog veel dingen tegen waar ik geen kaas van heb gegeten...

In de Engelse versie van Excel zijn dat inderdaad de "pivot tables".

Kun heel handig zijn in gebruik dus zeker de moeite waard om eens in te verdiepen. (tip: Youtube filmpjes!)

Bekijk dit eens.
Stukje uit een begrotings-calculatie bestand dat ik vorig jaar voor iemand heb gemaakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan