hoe zet je zelfgemaakte cms online met filezilla?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chanckjh

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
goedendag,

zoals de titel al aangeeft heb ik een cms website gemaakt op localhost. ik had een tutorial gevolgd hoe ik het moest maken maar er werd niet verteld hoe ik het online moest zetten. Moet ik het gewoon uploaden in Filezilla? Ik neem aan dat hieronder wel veranderd moet worden.

PHP:
<?php

define('DB_HOST', 'localhost');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASS', '');
define('DB_NAME', 'voorbeeld');

$connection = mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASS) or die(mysql_error());
mysql_select_db(DB_NAME) or die(mysql_error());

?>

gr. chanckjh

het hier gemaakte script is voor de database. Indien de database lokaal draait samen met de webserver is dit mogelijk toch correct. Is afhankelijk van je hosting en je oplossing. Echter zou ik een andere account gebruiken voor je updates en een leeg password voor iets wat online bereikbaar is, is natuurlijk ook niet gedaan

Bij de meeste webservers moet je je bestanden die je wilt uploaden in 'HTDOCS' zetten.

Hallo chanckjh,

Bij de meeste hosts is het de bedoeling dat je het CMS en bijbehorende bestanden upload in de httpdocs map.
Je zou ook een export moeten maken van je huidige lokale database, en deze op de online omgeving moeten importeren.
Vergeet in de database settings de gegevens van je online omgeving in te zetten.

Is het een eigen geschreven CMS of maak je gebruik van Joomla ofzo?

Groeten,
Lucky1

Hey, dank jullie allemaal voor jullie snelle reacties
sorry dat ik zo laat reageer, ik heb nogal een hectische week gehad.
ik maak gebruik van phpmyadmin.
is het hetzelfde als joomla? ik weet namelijk niet wat joomla is.
En ik zie geen httpdocs map of htdocs map.
alleen ... map in filezilla maar dat is om het bovenstaande map in te gaan, maar ik kan er niet in.

Hoi chanckjh,
De "htdocs" map op de server heet soms ook: "public_html", of: "www".
(dit hangt van de provider af).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan