Hoe zie ik mijn videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisk322

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
15
Hallo allemaal,

aangezien ik mijn videokaart driver per ongeluk heb verwijderd, probeerde ik hem opnieuw te installeren. Ik gebruikte deze uitleg.
Ik liep echter al bij de eerste stap vast: Ik kon er niet achter komen welke videokaart ik heb, omdat er in de hele kolom apparaat ''n.v.t.'' stond. Weten jullie wat ik hieraan kan doen?

mvg jorisk322

edit:
extra info:
Ik ben er achter gekomen dat mijn kaart van intel is (stond erop), dus ik heb gekeken op hun website. Ik heb hun zoekprogramma voor verouderde drivers gebruikt met deze rare uitslag:
inteldriverscan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook even de kast openschroeven; bijna altijd kun je op de videokaart zelf zien welk merk en type het is.
 
bijna altijd kun je op de videokaart zelf zien welk merk en type het is.

mmwaaahhh.Vaak niet goed te zien en al helemaal niet met simpele vga kaartjes.En denk dat het hier een onboard chipje betreft.Dus dat zie al helemaal niet gauw als leek zijnde.
 
Laatst bewerkt:
mmwaaahhh.Vaak niet goed te zien en al helemaal niet met simpele vga kaartjes.En denk dat het hier een onboard chipje betreft.Dus dat zie al helemaal niet gauw als leek zijnde.

Echt, ik heb erg vaak videokaartjes op deze wijze kunnen identificeren. Mocht het een onboard chip zijn, dan kun je meteen naar het type moederbord kijken en op de site van de moederbordfabrikant de vgadriver downloaden.
Voor mij heeft deze methode vaak sneller resultaten dan hardware-identificatie software, zoals pcwizard of sandra.
Ik ben het wel met je eens, dat de stickers of opschriften niet echt uitblinken in duidelijkheid, maar ik heb niet vaak meegemaakt dat het echt helemaal niet aangegeven is.
 
Laatst bewerkt:
Het mmmwaaaah was niet als grappig bedoeldt.Maar een beetje als afwijzend.Daarbij moet je je afvragen of je een "leek"als de ts de pc in moet laten duiken.En had moet laten zoeken naar voor hem/haar onbekende nummertjes.Als hij/zij geen "leek"zou zijn had hij/zij ook de vraag niet hoeven te stellen hier.;)

Vandaar de doch wel zeer handige progs als pcwizard,speccy,sandra etc.
Daarbij denk ik dat het hier een merkpc betreft en zal er eerder een oplossing zijn met het merk en type als het nr van het gebruikte OEM bordje.

EDIT: Waarmee ik verder niet jou manier helemaal wil afschrijven.Want stel je maakt kast los en men ziet een kaart met grote koeieletters radeon 5770 op staan dan gaat men niet kijken/adviseren naar een nvidea6800 voor drivers.
 
Laatst bewerkt:
Dank je, ik heb de eerste zin ook al weggehaald, omdat ik (pas) in tweede instantie begreep hoe je je reactie bedoelde.
Verder ben ik het helemaal met je eens en sluit me aan bij wat je schrijft.
 
Het woord is aan de TS....

Die ik nog wel even dit wil zeggen:Welkom op Helpmij.nl:)
 
Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Kijk eens met pcwizard welke kaart je hebt.
Ik heb pcwizard gebruikt, maar ook deze komt met een rare uitlsag:
[smallIMG]http://i654.photobucket.com/albums/uu269/jorisk322/pcwizard.png[/smallIMG]
bij het tabje info staat ook niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,


En bij Hardware (in Pc wizard)wat geeft hij daar aan?
Geef anders ook even aan waar het om gaat een pc of een notebook en dan eventueel merk en type
 
Laatst bewerkt:
Toch nog even de vraag tussendoor:merkpc??

En wellicht dat een systeemherstel naar een moment voor verwijdering al een oplossing biedt.
 
Goedemorgen,


En bij Hardware (in Pc wizard)wat geeft hij daar aan?
Geef anders ook even aan waar het om gaat een pc of een notebook en dan eventueel merk en type
Ik heb een laptop van acer (TravelMate 5720). Verder staat er op de sticker: ''Mobile Intel® Graphics Media Accelerator''. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

En:
 
Laatst bewerkt:
http://www.laptopshop.nl/product/62378/acer-travelmate-5720-4a2g16mi.html
Er hoort een Ati Radeon X3100 videochip in te zitten.
Geen kaart, want dat heeft een laptop nooit.

Dat is een Acer TravelMate 5720-4A2G16Mi. Volgens mij is dat toch wel iets anders, want ik heb bijvoorbeeld geen vista voor geïnstalleerd enz.

mvg jorisk322

PS:
ook nog even dit geprobeerd:
Categorie Fabrikant Bestand Versie Grootte Datum
Chipset Intel Stuurprogramma voor chipset 8.2.0.1012 2.0 MB 2008/12/12
AHCI Intel Stuurprogramma voor SATA AHCI 7.5.0.1017 19.9 MB 2008/12/12
Audio Realtek Stuurprogramma voor audio 5.10.0.5423 24.5 MB 2008/12/12
Bluetooth WIDCOMM Stuurprogramma voor Bluetooth 5.1.0.3300 41.0 MB 2008/12/12
Camera Bison Stuurprogramma voor camera 7.32.712.01 9.7 MB 2008/12/12
Camera Suyin Stuurprogramma voor camera 5.8.32.500 5.6 MB 2008/12/12
CardReader TI Stuurprogramma voor Card Reader 2.0.0.8 5.0 MB 2008/12/12
Fingerprint AuthenTec Stuurprogramma voor vingerprint-scanner 6.2.39 85.9 MB 2009/09/23
Lan Broadcom Stuurprogramma voor LAN 10.26.0.0 4.7 MB 2008/12/12
Modem Conexant Stuurprogramma voor modem 7.62.0.0 1.7 MB 2008/12/12
TouchPad Synaptics Stuurprogramma voor touchpad 10.0.15.0 6.2 MB 2008/12/12
VGA ATI Stuurprogramma voor VGA 8.474 136.0 MB 2009/10/01
VGA Intel Stuurprogramma voor VGA 6.14.10.4837 16.4 MB 2008/12/12
VGA NVIDIA Stuurprogramma voor VGA 6.14.11.5676 66.9 MB 2008/12/12
Wireless LAN Atheros Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 5.3.0.45 2.7 MB 2008/12/12
Wireless LAN Broadcom Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 4.170.25.12 4.1 MB 2008/12/12
Wireless LAN Intel Stuurprogramma voor draadloos-netwerk 11.1.1.11 33.1 MB 2008/12/12

(had even geen tijd voor printscreen)
Nog maar niet geprobeerd, omdat ik bang ben mijn systeem weer te slopen.
 
Laatst bewerkt:
slechte support

Ik heb ook al het support formulier van acer gebruikt. Deze accepteerde eerst mijn aankoopdatum niet. Daarna mijn serienummer niet. Toen hij het eindelijk met me eens was, en ik dat formulier had ingevuld(met een stuktje genaamd ''probleem:''), kreeg ik te horen dat ik maar even hun callcenter moest bellen..
 
Help AUB

Help alsjeblieft. Ik kom maar niet verder en overweeg het door een expert te laten doen. Als jullie het niet weten. Willen jullie dan zeggen wat jullie denken dat een redelijke prijs hiervoor is? Dan weet ik zeker dat ik niet bedrogen word.

mvg jorisk322
 
acer bellen heeft vaak geen zin slechte service etc

kan je alsnog de volledige model/type van je laptop opschrijven hiermee kan je heel makkelijk de video drivers vinden
 
acer bellen heeft vaak geen zin slechte service etc

kan je alsnog de volledige model/type van je laptop opschrijven hiermee kan je heel makkelijk de video drivers vinden

Onder op mijn laptop vond ik dit:
travelmate 5720 5B1G12Mi
 
Zoals ik het vind heb je de uitvoering met de intel3100gma chip

Dus naar de site van acer.download centrum

notebook-travelmate-5720
kies je juiste os(xp,vista?) en download het intel stuurprogramma vga.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan