Hoe zit dat nou met zo'n grafische kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TGYoshi

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
38
Ik zie in mijn leuke 'Apparaatbeheer' schermpje onder Beeldschermadapters twee grafische kaarten staan. Een 'ATI Radeon 3000 Graphics' en een 'ATI Radeon HD 4350'. Die tweede klinkt sowisow al veel leuker :p. Daarintegen zie ik in alle andere schermen waarin wat staat van mijn grafische kaart, zoals dxdiag, staan dat ik alleen de Radeon 3000 Graphics gebruik.
Waarom zitten er eigenlijk twee grafische kaarten in mijn PC? Of wat is dat tweede ding eigenlijk? (Er staat namelijk geen Graphics bij de tweede)
Als dat tweede ding wel een grafische kaart is, hoe gebruik ik deze dan en is dit wel beter dan de eerste?

Ik weet er weinig vanaf, ik hoop dat ik hier tot wat opheldering kom.

~ Eggmaker
 
De ATI Radeon HD 4350 is inderdaad interesanter dan de 3000.
Mag ik vragen welk moederbord je hebt? Want volgens mij gebruik je nu je onboard.
Als je aan de achterkant en naar je insteek slots kijkt zouden daar ook HDMI slots moeten zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De ATI Radeon HD 4350 is inderdaad interesanter dan de 3000.
Da's mooi :], of eigenlijk niet.

Mag ik vragen welk moederbord je hebt? Want volgens mij gebruik je nu je onboard.
Geen flauw idee.

Als je aan de achterkant en naar je insteek slots kijkt zouden daar ook HDMI slots moeten zitten.
En HDMI slots zijn?

EDIT: Ik denk wel dat m'n GFX kaart in het moederboard zelf zit, die radeon 3000 teminste. Denk ik, ik heb er nog nooit aan gezeten ofzo.

EDIT2: Als ik naar de ATI update-site blabla ga, dan zie ik dat de Radeon 3000 bij Intergrated in motherboard staat en de 4350 tussen de Desktop staat, met PCIe ofzo ernaast.

Nog een edit:

Klein probleempje (of groot).. Ik probeerde mijn grafische kaart (de radeon 3000) te updaten via de website, waarna mijn hele scherm wegviel, dus 'No signal'.. Gelukkig bij het herstarten werkte het beeld weer, maar de radeon 3000 is nu 'weg' of de naam is veranderd naar AMD 760G in het apparaatbeheer... De HD kaart is van naam veranderd naar 'ATI Radeon HD 4300/4500 Series'.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost in de chat met ontzettend veel dank aan ciske. Ik had de monitor zijn stekkerding in het onboard slot zitten en drivers heb ik erop gezet. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan