Hoe zit dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi,

Graag jullie mening voor het volgende. Op veel veilingsites zoals Marktplaats zie je veel Software te koop. Vaak staat er bij dat het een orgineel betreft en geen kopie. Het verkopen van een kopie word gezien als illegaal maar het doorverkopen van een orgineel is dat toch eigenlijk ook of heb ik het nou mis??
Stel ik heb hier Norton Internet Security 2004 liggen en het is orgineel door mij gekocht dan zit hier toch een licentie op voor één PC. Ik mag deze dus niet verkopen??
Hoe zit dat nou volgens jullie??

Raymond

Overdragen mag

Hiervoor is geen toestemming ofzo van de leverancier nodig wel behoor je je te houden aan de voorwaarden in je Gebruiksrechtovereenkomst. Bij elke overdracht van licenties, via verkoop of als schenking, moeten alle documentatie, handboeken, oorspronkelijke diskettes en licenties worden overgedragen. Jij mag het dus niet meer geïnstalleerd hebben.

:o

Als je hem zelf verwijdert van je PC en hem alle bijbehorende documenten en licentie erbij doet mag dat wel.

Zie net dat Davey me voor was.

Ja, en daar zit hem nou net de kneep denk ik. Ik denk gewoon dat er veel zijn die het kopen en op hun PC zetten en dan daarna verkopen en zelf een kopie houden.
Bedankt in ieder geval......

Geplaatst door Raymond Bos
Ja, en daar zit hem nou net de kneep denk ik. Ik denk gewoon dat er veel zijn die het kopen en op hun PC zetten en dan daarna verkopen en zelf een kopie houden.

Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Die kans is best groot denk ik ja.

Dat bedoel ik. Ik weet in ieder geval wat ik nu moet doen of beter gezegd wat ik niet moet doen.

Geplaatst door Raymond Bos

Ja maar dat is dan jou probleem niet echt he?
Want dat heb jij het namelijk legaal en zij niet :p

Ja, maar ik mag het dus niet zelf op mijn PC laten en het orgineel verkopen.....

Wettelijk gezien niet nee, daar bij de software maar één licentie zit, en die verkoop je dus door. Als je hem er zelf ophoud heb je na verkoop dus een illegale kopie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan