• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Hoe zoek ik postcodes bij adres

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

huizemeul

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2013
Berichten
97
Ben hele tijd aan het proberen maar krijg het niet voor elkaar.
Misschien wil iemand mij helpen.
Zeg maar dat ik aan het K.... ben?
 

Bijlagen

  • Proef Postcode Zoeken.xlsx
    1,9 MB · Weergaven: 25
Het is mij niet geheel duidelijk wat je wilt
- waar vul je wat in
- waar zoek je dit op
- waar wil je dat het resultaat van de zoekopdracht komt te staan
 
Beste Popipipo,
Dank voor je antwoord. Ben niet zo goed een echte beginneling.
Ik wil in het vak Dat zou ik willen de gegevens opzoeken uit de diverse Tabbladen.
Bij plaats: Als Ik de Plaats Zoek uit Tabblad Plaats, Dan automatisch de Provincie en Gemeente weergeven.
Provincie en Gemeente lukt nog zoals het voorbeeld er naast staat met formules.
Bij Straat: Keuze formulier van de straten die bij die Plaats horen. (hij moet de Straten vinden van alleen die plaats (Tabblad Straat)
Bij Nr. even of oneven: Moet hij de juiste postcode vinden die behoort bij en de straat en het nummer van die plaats. (Tabblad Postcode 1 of Postcode 2). Alle postcodes passen volgens mij niet in één tabblad.
Hoop dat je het nu begrijpt wat ik zou willen. Misschien kan het niet !!!! wat ik wil.
Hoor het graag.
 
Is echt niet voor een beginneling.
Met welke Officeversie werk je ?
 
En als je alle lege rijen uit alle werkbladen verwijdert krimpt je document van 2MB naar 36 kB.
 
met al uw samengevoegde cellen zal je weinig liefhebbers vinden om u te helpen. gebruik excel zoals het moet gebruikt worden en niet zoals een kleurboek.
 
met al uw samengevoegde cellen zal je weinig liefhebbers vinden om u te helpen. gebruik excel zoals het moet gebruikt worden en niet zoals een kleurboek.
Waarom zo'n betweterig antwoord. Je kunt hem erop wijzen dat het gebruik van samengevoegde cellen niet handig is. (zeker niet als andere mensen er naar moeten kijken) Maar zo'n opmerking 'gebruik excel zoals het hoort' jij bepaalt toch niet hoe het hoort!
Functie zit gewoon in excel dus kun je die gebruiken
 
Als je het beter weet, zoals @emields, ben je per definitie betweterig.
Het is vooral niet handig in combinatie met VBA. Maar als je daar nog nooit van gehoord hebt kun je beter een kaartenbak blijven gebruiken.
 
Kun jij x.zoeken gebruiken of niet?
 
Je wilt een postcodeboek reproduceren als ik het goed begrijp.
En dat over heel nederland?
 
Verwacht je nu van ons alle codes.
Ik denk dat dat niet gaat gebeuren
Er komen denk ik maandelijks (misschien wel wekelijks) postcodes bij.
Die zul je dus nooit allemaal op het www vinden.
Om up to date te blijven is denk ik echt wel €249,- waard
 
Ik zie dat je de vraag als opgelost hebt gezet.
Klopt het dat hiermee de vraag ophoudt of wil je nog iets anders?
 
Het klopt want er het is formules geven die ik wil hebben.
Dat zal niet gebeuren werd mij gezegd.
Dus maar gesloten.
 
Zoek eerst even een leverancier die een API aanbiedt waar je deze data mee kan ophalen.
Voor een actuele levering mag je wel een paar honderd euro betalen, want wekelijks zijn er wel enkele honderden mutaties in het land. Denk aan nieuwbouwwijken of soms verschuivingen met postcodes etc....

Als je wat gevonden hebt, dan kunnen we verder praten over een integratie. Alhoewel ik geen Excel-kenner ben, maar anderen kunnen er wel ongetwijfeld over meepraten.
 
Dit vind ik wel een leuke site.

Om up to date te blijven is denk ik echt wel €249,- waard
Totaal mee oneens. Het is een methode die burgers opgelegd hebben gekregen en die iedereen verplicht moet gebruiken. Dan moet je alle gegevens van dit systeem kosteloos en adequaat ter beschikking stellen.
 
Dit vind ik wel een leuke site.


Totaal mee oneens. Het is een methode die burgers opgelegd hebben gekregen en die iedereen verplicht moet gebruiken. Dan moet je alle gegevens van dit systeem kosteloos en adequaat ter beschikking stellen.
Weet je hoeveel werk zit om dit bij te houden? Iets met kadasters en dergelijke....
Er zijn vast ook gratis initiatieven, maar dan moet je wel accepteren dat deze een halfjaar achter kunnen lopen, of dat postcodes niet kloppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan