hoe zorg ik dat een tijd niet 2 keer voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vooysssss

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Ik ben momenteel bezig met een database waarin veel verschillende datums met tijden komen. nu wil ik graag weten hoe ik het voormekaar kan krijgen dat access op de een of andere manier aangeeft of de datum en tijd (2 verschillende kolommen) die je invult nog een keer voorkomen. zodat een 2 afspraken niet op het zelfde tijdstip komen(zonder de sleutel hoeven te verplaatsen).

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je kan toch testen of een bepaald tijdstip al bezet is? Ik snap de moeilijkheid niet. Misschien snap ik je vraag niet.

Dat testen doe je overigens met een select query op je tabel met in je where clause je datum en tijd. Als je minstens 1 record terug krijgt is die datum en tijd blijkbaar bezet.

Weest gegroet,
Guus

PS. Het is overigens een chronologisch feit dat een tijd niet twee keer voor kan komen;-)

Laatst bewerkt:
Het is zo dat meerdere mensen die database gebruiken en we niet voor elke een nieuwe qeury kunnen gaan maken. Het is de bedoeling dat als de database gebruikt word deze automatisch aangeeft of de datum en tijd al in gebruik is. De database is namelijk behoorlijk groot aan het worden en niet iedereen kan of wil een query maken.

L

Het is zo dat meerdere mensen die database gebruiken en we niet voor elke een nieuwe qeury kunnen gaan maken. Het is de bedoeling dat als de database gebruikt word deze automatisch aangeeft of de datum en tijd al in gebruik is. De database is namelijk behoorlijk groot aan het worden en niet iedereen kan of wil een query maken.

Je kunt toch 1 query maken die aan de hand van de tijd die je wil controleren teruggeeft of die al bestaat. Als die query recods teruggeeft dan is die tijd al bezet, anders kun je iets inplannen.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan