Hoe zorg ik ervoor in excel 2010 dat ik via VBA een .xlsm kan openen zonder melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

scylllla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
In vergelijking met Excel 2003 gaat Excel 2010 anders om met bestanden met macro's.

Voorheen gebruikte ik altijd de instelling: "gemiddeld". Als je in deze instelling vba een excel liet openen met macro's dan werd deze geopend zonder melding.

In Excel 2010 is de meest daaroplijkende instelling: "alle macro's uitschakelen, met melding" In die instelling krijg ik wel een melding als ik een bestand met een macro open en ik krijg die melding niet weg (bijvoorbeeld application.displayalerts=false werkt niet)

Iemand een idee?

Als je "Alle macro’s inschakelen (wordt niet aanbevolen omdat mogelike schadelijke programmacode kan worden uitgevoerd)" aanvinkt, krijg je de melding niet meer.

Ja dat klopt, maar dat wil ik juist niet, ik wil mijn gebruikers wel beschermen tegen kwaadaardige macro's

In principe heb je daar de mogelijkheid tot digitaal ondertekenen voor.

Displayalerts gaat nooit werken, want dat is zelf een macro. Wat wel kon is dat als je eenmaal macro's uitvoerd verdere meldingen voorkomen. De veiligheidssetting is ook bepaald op excel niveau het is voor elke user anders.

Bij mijn bedrijf is gekeken naar algemene user settings en dan kiezen voor digitaal ondertekenen. We hebben daar vanaf gezien, omdat de meeste moderne virusscanners 99.9% van de rotzooi herkennen. Ook 100'den files opnieuw aanpassen en ondertekenen was niet echt haalbaar, vooral ook omdat internationaal nog niet iedereen over is naar de nieuwste office versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan