Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebo51

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
100
Beste allemaal,

Ik heb een database gemaakt op basis van de voorbeelddatabase "Noordewind" in Access.
In de database is een tabel klanten. Ik wil nu in de database ook "prospects' opnemen en vraag me af of ik deze ook in de tabel 'klanten' moet plaatsen of dat ik hier beter een aparte tabel voor kan maken.

Het nadeel van een aparte tabel "prospects" lijkt me, dat als deze een 'klant' wordt je de invoer opnieuw moet doen.
Voordeel bij een aparte tabel is dat je klantenbestand niet wordt vervuild met prospects die uiteindelijk geen klant worden. Zo zijn er natuurlijk veel meer voor- en tegenargumenten te benoemen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan??
 
Je zou kunnen overwegen om een veld genaamd: Prospects toe te voegen aan de tabel klanten. Dit veld maak je dan van het type ja/nee en bij de veld eigenschappen geef je in dat de standaard waarde 'ja' moet zijn. Als je dat niet doet is het standaard 'nee'. (of je keerd de naam van het veld om bijvoorbeeld 'vaste klant' ja/nee.

De eventuele nieuwe klanten kun je dan gewoon invoeren en als het een klant blijft zet je het ja/nee veld (prospects) op 'nee'.

Je kunt dan ook een selectie query maken waarbij de 'nee' klanten (en bijvoorbeeld ouder dan een bepaalde datum) worden geselecteerd die dan kunnen worden verwijderd om de vervuiling in de dbase op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan