Hoe zw/w printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isabel4

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Hallo,
Onlangs kon ik voor een spotprijs de volgende printer kopen: HP psc 1110 all-in-one.

Alles leek perfect te gaan totdat ik enkel zw/w wilde afprinten. Ik kan niet vinden hoe ik dat kan instellen, en print nu alles in kleur af. Duur en niét de bedoeling.

Ben ik eraan gefopt die printer gekocht te hebben of is er toch een mogelijkheid om enkel zw/w te printen (zonder de kleurencartouche te moeten verwijderen!)?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Isabel

Om alleen zwart te printen zul je er een zwarte cartridge in moeten stoppen.

Hoi,
Die zit er ook in! Een kleurencartridge én een zw/w. Dat was bij de printer bijgeleverd.

Dan kun je via de printereigenschappen kiezen voor "alleen zwart/wit"

Dat hoort natuurlijk zo ja! Zo deed ik het met m'n vorige printer altijd. Maar nu kan ik dat niet instellen. Die mogelijkheid is er niet :confused:

hmm, heb hier een HP PSC 1300 Series (en heb XP),.
en bij mij kan 't wel:

- Eigenschappen printer
- Knop "Voorkeursinstellingen"
- Tabblad "Kleur"
- hokje "Afdrukken in Grijsschaal" aanvinken
--> en daar "Alleen zwarte inkpatroon" selecteren

Heb je de HP drivers gebruikt of gebruik je de drivers die Windows heeft geselecteerd.

Geplaatst door Tiborv
Heb je de HP drivers gebruikt of gebruik je de drivers die Windows heeft geselecteerd.

als je 't mij vraagt, yep heb de driver gedownload.
(XP zag 'm namelijk niet automatisch)

Ik kan enkel de afdrukkwaliteit, papiersoort, oriëntatie en papierformaat instellen.

Bij "services" en "werkset openen" kan ik bij "configuratie" instellen of het één zwarte inktpatroon is of één driekleurenpatroon of twee inktpatronen.
Logisch lijkt me dat ik instel dat het één zwarte inktpatroon is maar hij gaat telkens zelf terug naar twee inktpatronen. Daarnet leek het gelukt van de nieuwe instelling te bewaren maar kreeg ik toch weer een kleurenafdruk :evil:

Het antwoord op de vraag van tiborv moet ik schuldig blijven :o
Ik heb niet zelf de printer geïnstalleerd.

Kan je die kleurencartridge niet tijdelijk verwijderen? Hij wordt dan wel verplicht zw/w te drukken
Joop

Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als ik dan wél weer een kleurenprint nodig heb moet ik die weer erin plaatsen. Dat wordt op den duur nogal omslachtig van telkens eruit en wanneer nodig weer erin.
Het zou toch mogelijk moeten kunnen zijn dat in te stellen.

Via afdrukkwaliteit moet je hem kunnen vinden volgens mij. En daar idd "afdrukken in grijsschaal" En zet hem daar dan ook op "snel concept" dan spaar je ook nog eens inkt uit, als je tekst wil afdrukken tenminste.

Laatst bewerkt:
Misschien even in een andere richting zoeken. Volgens mij betreft het een all-in-one, dus scanner, copieer en printer.

Type 1100 heeft op het apparaat zelf enkele knoppen, waarmee je in kleur of in zwart wit een kopie kunt maken. Misschien wordt met kopie ook print bedoeld.

Of ga eens naar www.hp.com, tik printer PCS 1110 in, en een schat aan info verschijnt. Tik daarna printing in black in, en diverse vragen met oplossingen verschijnen, met op blz 2, 2e link een overzicht van het bedieningspaneel.

Of je er wat aan hebt weet ik niet, maar gezien de reactie van andere help-mij-ers kan het zinvol zijn om het eens anders te bekijken.

Succes

Hallo,

Heb contact opgenomen met HP. Via mail hebben ze niet eens de moeite gedaan om te reageren.
Dan heb ik maar gebeld. Nadat ze zowat alle gegevens van mij gevraagd hebben (die ze via mail ook al hadden) weet ik eindelijk een antwoord op mijn vraag.

In de software is niet voorzien dat je vooraf kan instellen in zw/w te printen.

Ik voel me fllink bedrogen door dit apparaat aan te schaffen :evil: Verklaart ook meteen waarom die toestellen zo goedkoop zijn.

Voor al diegenen die antwoorden nogmaals bedankt!

Groetjes,

Isabel

Hallo Isabel,

Ik heb een mailtje naar Medion gestuurd, want wij zitten, denk ik, allemaal in hetzelfde schuitje.
Als ik bericht terug krijg dan hoor je wel weer van mij.

Groetjes,

Wim:evil:

Hallo Wim,

Prima dat je dat gedaan hebt :thumb:

Ik heb naar HP een beleefde maar niet mis te verstane mail gestuurd. Antwoord verwacht ik niet eens :evil:

Ik kijk uit naar het vervolg van jouw mail naar Medion.

Groetjes,

Isabel

Hallo Isabel,

Hier is het antwoord van Medion.
Komt dus op hetzelfde neer als het antwoord van HP.:evil: :evil:

Groetjes,

Wim:evil: :evil:

Geachte heer/mevrouw,

De driver software van hp voor deze printer is zodanig beknopt gemaakt dat het niet mogelijk is om alleen in zwart te kunnen afdrukken. Als u daar meer vragen over heeft dan kunt u eens gaan kijken op forums van hp.

Hopelijk is het hier mee opgelost, maar mocht dit niet het geval zijn, dan dient u telefonisch contact op te nemen aangezien het probleem via de telefoon sneller kan worden opgelost. Door de week tussen 7.00-08.30uur en op zondag van 10.00-18.00uur zijn we het beste te bereiken (0900-6334660, €0,15 p/m).

Indien het apparaat defect is, dient u telefonisch contact op te nemen zodat we het verder kunnen afhandelen.

Wilt u in een eventueel antwoord op dit bericht, deze correspondentie bijvoegen. Mocht deze ontbreken, is het niet mogelijk hierop te reageren.

Met vriendelijke groet,

Patrick Westendorp

Hallo Wim,

Wat ergerlijk :evil:

Hieronder het antwoord dat ik op mijn boze mail naar HP kreeg:

"Geachte mevrouw ,

Dank u wel voor het gebruik van HP Klantenondersteuning.
Het is zonder meer mogelijkom in zw/w af te drukken. U kunt dit instellen via de hp dirigent ( hp director) via de optie: instellingen- afdrukinstellingen- printeronderhoud- configuratie. Hier geeft u aan welke patroon u gebruikt. Indien u hier aangeeft dat u uitsluitend de zwarte patroon gebruikt wordt er uitsluitend in zwart afgedrukt.

Mocht u nog vragen hebben aangaande deze werkwijze of support behoeven voor andere HP produkten nodigen wij u uit contact op te nemen met HP Klantenondersteuning.

Met Vriendelijke Groeten,

Herman Scheeren

HP Email Team"

Welnu, dat had ik zelf ook al gevonden en uitgeprobeerd. Resultaat: nog altijd kleuren :evil:

Ik ga ze nu terugmailen met de boodschap dat het niets uithaalt!

Van zodra ik hier meer over weet (kan weer lang duren:rolleyes: ) lees je het hier!

Groetjes,

Isabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan