• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zwaar is de camerafunctie van Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe simpel kan het zijn.
Ben zelf ook aan het zoeken geweest met Replace(c00, )
Wilde maar niet lukken, te snel opgegeven.

Bedankt.

Kan ook nog wel zo.

Code:
.Shapes(5).Height = Blad2.Range(c00).Height

Code:
  .ScaleHeight [B]1.2[/B], [B]msoTrue[/B], msoScaleFromTopLeft
dit wil dus gewoon een vertaling van Blad2.Range(c00).Height (= het originele hoogte, want die msoTrue), maar dat wordt nog vermenigvuldigd met een factor 1.2 (vrij aan te passen)

Over het voorbeeld van #59 van COW18

Zo kan je het camerabereik inderdaad niet meer per ongeluk wegklikken.
Helaas ben ik dan ook een stukje hele mooie "bijvangst" van de vorige code kwijt.

Wanneer je namelijk dubbelklikte op het cameraplaatje "teleporteerde" je jezelf óók in één beweging naar de juiste plek op het sheet aanbieding. (voor bijvoorbeeld het maken van een tekst aanpassing)
Het spaarde me een extra code en button uit maar was vooral de simpelste en intuïtiefste manier van navigeren. Die zou ik er wel graag in houden.

Laatst bewerkt:
Bijvangst : kleine aanpassing, 2 regels toevoegen aan deze macro
Code:
Sub Camera1_Klikken()
     Sheets("begroting").Shapes("Camera1").Visible = False
     Rij_Begroting = 0
     Application.Goto Range("Bereik"), 1
End Sub

Code:
  .ScaleHeight [B]1.2[/B], [B]msoTrue,[/B][COLOR=#333333], msoScaleFromTopLeft[/COLOR]

Had ik in eerste instantie ook.
Geeft bij mij verschillende groottes van de tekst.

Code:
.Shapes(5).DrawingObject.ShapeRange.ScaleHeight 1.2, msoTrue, 0

Waarbij "DrawingObject.ScaleHeight" overbodig is zo te zien.

Laatst bewerkt:
ik had daar ook eerst problemen mee, maar nu staan zowel hoogte als breedte met hetzelfde getal en msoTrue, lukt het daardoor ?
Zie jij afwijkingen in de letters bij verschillende hoofdstukken ?

Ik krijg inderdaad verschillende tekstgrootte of de tekst over elkaar heen.
Maakt niet uit, ik wil me daar verder ook niet mee bemoeien.

ik ben dik tevreden, ik heb zo'n beetje van alle soorten opmaak en afbeeldingen erbij gevoegd en vind het resultaat in begroting "okay", d.i. netjes in verhouding tot het origineel.

Bijlagen

Ziet er inderdaad leuk en ook feestelijk uit :)

Maar ik ben net over iets anders gestruikeld.
Dat gaat om de shapes-volgorde.

Ik heb van het begin af aan op blad Begroting links boven een paar commandbuttons gezet (shapes). Die hebben nu nog geen functie, dat komt later.
Nu ontdek ik dat zodra ik iets met die buttons doe (veranderen, of 1 er bij of er af) het hele feest in het honderd ligt.

Nu weet ik het even niet meer.
Met zo'n onzeker punt er in kun je wel een gelegenheidsdocument in elkaar flansen maar niet iets dat 10+ jaar mee moet...

Laatst bewerkt:
Wederom, waar is het voorbeeldbestand ?
Niemand weet nu welke code je gebruikt.

Laatst bewerkt:
Begin eerst eens het aantal benoemde bereiken, het aantal voorwaardelijke opmaakregels en de struktuur van de werkbladen te verbeteren bijv. door alle samengevoegde cellen te verwijderen en niet alle teksten te splisen in rijen.
Dan ontstaan steeds opnieuw 'verrassingen'.
De struktuur gaat vooraf aan code, formules en voorwaardeljke opmaak.
Zo lang dat niet verbeterd is ga ik er niet naar kijken.
Er is in mijn ogen geen enkele reden voor tevredenheid.

dag SNB, ik zag het ook liever anders:o, maar dat is nu een gevalletje van "out-of-the-box-..." en het werkt mijn inziens toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan