hoeaansluiten op mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
mobo
asus p4pe-2x
sblive 1025

wil graag de hieronder afgebeelde card reader inbouwen
nu heb ik daar enkele vragen over.

http://cgi.ebay.nl/21in1-Panel-Blac...002QQihZ004QQcategoryZ175QQrdZ1QQcmdZViewItem

1 voor het aansluiten van de mic etc zijn er 9 stekkers.
tw 1 mic R 2 mic L
3 front L 4 front R
5 rear L 6 rear R
7 GND 8 Bass
9 center
Op het ogenblik is de cd aangesloten op sb kaart(cd in) Daarnaast heb ik nog een 2 uitgangen te DAT en AUX.
Nu weet ik ookdat sb geen stereo is
Vraag hoe sluit ik dit aan zodat ik aan de voorzijde de micr en koptelefoon kan gebruiken.(speakers wordt niet gebruikt)
2 Aansluiten firewire. Op de genoemde card reader zit ook een firewire aansluiting kan iemand mij vertellen waar ik deze op mijn moederbord (asus p4pe-2x) moet plaatsen. Het zijn 6 stekkers tw blauw,groen,geel,bruin,wit en oranje
Ik zelf ben op zoek gegaan naar de handleiding van mijn mobo, maar kan deze niet vinden.

3 usb aansluiting is geen probleem.

FireWire zit niet op jouw mmoederbord, dus kan je dat niet aansluiten.
Wat betreft de audio, je hebt op het moederbord ook nog een aansluiting FP_AUDIO waar je het één en ander op kunt aansluiten.

kan je mij vertellen hoe ik deze dan wel kan aansluiten middels een cotroller kaartje!!

FireWire zit niet op jouw mmoederbord, dus kan je dat niet aansluiten.
Wat betreft de audio, je hebt op het moederbord ook nog een aansluiting FP_AUDIO waar je het één en ander op kunt aansluiten.

Je kunt toch wel lezen?:confused:

En de USB, sluit je aan op de headeraansluiting, dan mis je ze achter, en voor de audio, staat in de manual.

lange pier
Ik weet niet waar : je kunt toch wel lezen:confused:

Het is duidelijk dat mijn mobo geen firewire aansluiting heeft. Maar om de genoemde card reader met firewire toch aan de voorkant te kunnen gebruiken was mijn vraag: bestaat er manier om toch deze firewire van de cardreader aan te sluiten op het mobo. Kan ik bijvb een kaartje hiervoor kopen om deze toch aan te sluiten

lange pier
Ik weet niet waar : je kunt toch wel lezen:confused:

Het is duidelijk dat mijn mobo geen firewire aansluiting heeft. Maar om de genoemde card reader met firewire toch aan de voorkant te kunnen gebruiken was mijn vraag: bestaat er manier om toch deze firewire van de cardreader aan te sluiten op het mobo. Kan ik bijvb een kaartje hiervoor kopen om deze toch aan te sluiten

Idd, je kunt hem dus niet op het moederbord aansluiten.

Met een PCI kaart? ja, dat kan wel, als deze een interne aansluiting heeft, en hopelijk dan ook een interne USB aansluiting of omzetbaar, kun je de header achter blijven gebruiken.

achter is niet zo belangrijk voor vind ik belangrijker. De aanschaf van pci kaart betekend eigenlijk dat ik de firewire achter heb zitten en dat wil ik dus voorkomen!!!

Idd, je kunt hem dus niet op het moederbord aansluiten.

Met een PCI kaart? ja, dat kan wel, als deze een interne aansluiting heeft, en hopelijk dan ook een interne USB aansluiting of omzetbaar, kun je de header achter blijven gebruiken.

Sorry hoor, maar lezen is niet echt je sterkste kant.:confused:

Soms kun je ze omzetten extern/intern, weet alleen niet meer, welk merk.

oke bedankt
ik weet nu wat je bedoelt

bv Deel razendsnel bestanden en data delen met allerlei randapparatuur via deze 3 Port FireWire PCI Card.
Installatie is bijzonder eenvoudig, waardoor je snel aan de slag kunt en direct profiteert van datasnelheden tot maar liefst 400 Mbps! FireWire stekkers en -kabels zijn onder andere geschikt voor Camcorders en Macintosh computers.
Deze Sweex PCI kaart heeft twee externe en n interne poort en wordt geleverd inclusief een 4 pin naar 6 pin FireWire kabel.

Specificaties:
2 x externe FireWire poort, 1 x interne FireWire poort
PCI to FireWire IEEE1394.A NEC controller chip
32 bit PCI bus
Maximale datasnelheid FireWire: 400 Mbps
Plug and Play
Maximale kabellengte: 4,5 meter
Compliant IEEE1394.A, OHCI v0.94
Ondersteunt: Windows 98SE, 2000 en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug