Hoeveel "Boot's" ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dan maar ......

Bijlage !!!

Bijlagen

• Zoekresultaten.JPG
    Zoekresultaten.JPG
    77,7 KB · Weergaven: 10
Kopieer die uit PC Health en plak nu op of in de map system32.
En overtuig je ervan dat het er nu staat.
Wel vreemd dat jij het hebt staan in System. Bij mij toch echt niet.
Heb je er soms een andere keer ook problemen mee gehad en heb je in de verkeerde directory gezet?
Nou ja, kijk maar of het nu wel werkt. Dan is te tenminste 1 ding opgelost.

Jij kunt wel een winkeltje msconfig beginnen! Waarom staat het op de H ook? Is dat een backup?
Of is dat het restant van die tweede Windows?

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Ga naar C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries
Kopieer daar msconfig.exe en plak het vervolgens in C:\Windows\System32. Klein kansje dat het helpt.
Als je moet vervangen dan doe je dat.

Khoefde niet te vervangen en helaas heeft t ook niet geholpen .....:confused:
Hij staat r nu wel in ..:)

2 x antwoord dus !!!

Die "H" schijf is de (oude C) volledige back up van de "C" (incl een volledig draaiend XP(incl volledige Boot.ini !!), ik zou maar weer s n probleem krijgen met mijn "C"
(zie het plaatje boven mijn naam :D :D :D )
Dan verplaats ik de jumpers van de "C" en ....nou ja dat snap je wel ;)

Laatst bewerkt:
Sluit af en start op.
Het register moet het file nog vinden. Hoop ik :p

2 x antwoord dus !!!
Uhhh :shocked:

Laatst bewerkt:
Ik ben een man en die kunnen maar 1 ding tegelijk.......zeggen ze (!)

En ik kan niet zo snel typen als jij kunt lezen/zoeken/oplossing bedenken /typen etc etc etc

:D :D :D

FF herstarten.....

Dat duurde even...
Moest 2x opstarten de eerste keer bleef i hangen....:( :( (plaatje boven mijn naam )..

Nu heb ik op mijn buroblad 2 pictogrammen erbij gekregen
-Desktop.ini
-Thumps.dp

Waar komen die vandaan ?
Kan ik die (zomaar) verwijderen of moet ik ze ergens terug plaatsen ?

Verder kan ik nog steeds niet via start\uitvoeren de opdracht "msconfig" uitvoeren.

Ben even terug van weggeweest, ik snap er nu helemaal niets meer van, is dat logisch.:confused:

Er stond alleen een foutieve regel in de boot.ini, om dat te veranderen kun je met msconfig dit aanpassen, je kunt dit aanpassen in configuratiescherm, systeem, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, aanpassen en je kunt dit aanpassen met in de DOSbox, dus start, programma's, bureau-accessoires, opdrachtprompt, na cd / te hebben ingetoetst het commando attrib -s -r -h -a boot.ini in te trommelen, en dan in kladblok de boot.ini aan te passen, dit zijn 3 verschillende manieren om dit te veranderen.:confused:

Verwijder de boot.ini, start op met de XP cd, ga naar repareren oftewel de repair console, toets daar bootcfg /rebuilt en alles komt dan goed, als je er een naam aan je windows indtallatie hebt gegeven.

Er stond alleen een foutieve regel in de boot.ini, om dat te veranderen kun je met msconfig dit aanpassen
Hahaha, ik begrijp dat je er niets meer van snapt maar msconfig kan niet ingetypt worden met uitvoeren. Vandaar.

P. de Gast schreef: @Lange Pier:
Wanneer ik in Dos het commando: attrib -s -r -h -a boot.ini intype, gebeurt r nix.
Wel als ik het commando "boot.ini" geef dan krijg ik inderdaad in kladblok mijn boot.
Is dit dan hetzelfde scherm als dat ik dat via de link hierboven doe ?
Kan ik hem hier dan (ook) aanpassen ?

:rolleyes:

@Lange Pier:
Je geeft mij 3 opties om mijn boot te veranderen (daar ben blij mee hoor).
In je laatste reactie schrijf je zelfs om de hele Boot te verwijderen ...???
Ik ben i/d veronderstelling dat ik m maar 1 keer kan veranderen want als dit verkeerd gaat....
(plaatje boven mijn naam........(hoe heet dat ook alweer ?))

Maar misschien zit ik er naast en til ik te zwaar aan een eenduidig ZEKER GOED antwoord. :o

Enfin : Ik kan wel in de boot.ini komen (hoe ik daar kom maakt dus niet uit ?),
Vervolgens vul ik mijn boot aan met :
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Bestand-->opslaan
Akkoord ?

@Elisa:
Wat doe ik met die 2 (nieuwe) bestandjes op mijn buroblad ??
Of komen die nu tevoorschijn omdat ik "alle betanden weergeven" heb aangevinkt...:)

Laatst bewerkt:
Thumbs is een bestand dat altijd bij foto's zit. Ik weet niet wat je gedaan hebt. Het heeft niets met je actie daarvoor te maken.
Desktop.ini kun je open maken en kijken waar het op slaat.
Er gebeuren vreemde dingen op jouw pc :D

O ja, ik heb een tweak gevonden voor 'uitvoeren'
Aan de rechterkant een klein stukje naar beneden staat 'restore the run command'

Laatst bewerkt:
Even teruggaan naar het begin, je vermeld dat zonder de oude schijf je 2 mogelijkheden hebt om XP op te starten krijgt, virtueel, je hebt maar één regel in je boot.in staan, dat houdt dan in dat deze boot.ini niet gebruikt wordt bij het opstarten.

De mogelijkheid om die boot.ini te verwijderen en dan op te starten met de XP cd, en dan naar de repair console te gaan, is een mogelijkheid om dit eenvoudig op te lossen, daar kun je namelijk met bootcfg /rebuilt een nieuwe boot.ini brouwselen om van dit probleem af te komen.

Die pictogrammen op je bureaublad zijn gewoon eenvoudig te verwijderen, rechtsklik, verwijderen, en weg zijn ze weer.

@ Lange Pier:

Maar welke dan wel ????

Boot van de master "C" schijf:
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\windows
[operating systems]
========================================

Boot van de slave "H" schijf":
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
=======================================
Bij deze nog even een screenshot (weet nu hoe t moet...;).. )
van de zoekresults naar "boot.ini"

@Elisa:
Dat Thumbs bestand kwam (mee) met een foto.
Met dat tweak moet ik nog aan de slag......

Groet Peter

Gaat snel zo he !

@Elisa:
Kheb dat Tweak tooltje erin/op en :....Kan weer Msconfig.exe weer "bewerken"..:thumb:

Bedankt !!!

Vervolgens:

@LangePier:

Kheb die laatste regel die ontbrak in mijn "C" Boot.ini dus uit mijn "H" Boot.ini gecopieerd naar mijn "C" Boot.ini (zoals ook Microsoft schreef : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B289022 )
(Lees dit niet als een "kat" ....;) )

En.........Hij start gewoon op zonder dat ik een keuze kan/hoef te maken !!!!

Dus alle uitdagingen zijn weer opgelost.

Lange Pier en Elisa: Hartelijk bd voor jullie hulp :thumb:
(op naar de volgende uitdaging....;) )

Groet Peter

Laatst bewerkt:
http://support.microsoft.com/default...%3Bnl%3B289022
Microsoft schrijf niet zo veel bij jou :D
Vergeet je het topic niet als opgelost te zetten?
En nu ga ik die tweak maar eens opslaan. :D

Elisa zei:
http://support.microsoft.com/default...%3Bnl%3B289022
Microsoft schrijf niet zo veel bij jou :D

Ik had m gecopieerd uit mijn eerdere quote......:confused:
Nu maar aangepast....

En nu ga ik die tweak maar eens opslaan.
Ja, of die site toev a/j "Favorieten" :D

Peter

P.de Gast zei:
Gaat snel zo he !

Vervolgens:

@LangePier:

Kheb die laatste regel die ontbrak in mijn "C" Boot.ini dus uit mijn "H" Boot.ini gecopieerd naar mijn "C" Boot.ini (zoals ook Microsoft schreef : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bnl%3B289022 )
(Lees dit niet als een "kat" ....;) )

En.........Hij start gewoon op zonder dat ik een keuze kan/hoef te maken !!!!

Dus alle uitdagingen zijn weer opgelost.

Lange Pier en Elisa: Hartelijk bd voor jullie hulp :thumb:
(op naar de volgende uitdaging....;) )

Groet Peter

Als jij zegt dat je het ook had zonder die tweede harde schijf, dan klopt dat dus niet, nu ben ik zeker niet voor de poes, dus de katten hou je zelf maar, daar ben ik niet voor.;)

Al met al is het lastig adviezen geven met foutieve informatie.:mad:

En wie zegt dat je boot.ini wel op die schijf staat? Heb je al es op je andere partities gezocht of er nog boot.ini's zijn(doe gwn de zoekfunctie en typ boot.ini in uiteraard met verborgen bestanden aangevinkt.)

skelle zei:
En wie zegt dat je boot.ini wel op die schijf staat? Heb je al es op je andere partities gezocht of er nog boot.ini's zijn(doe gwn de zoekfunctie en typ boot.ini in uiteraard met verborgen bestanden aangevinkt.)

Was al opgelost.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan