Hoeveel computers zijn er aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Hoe kan ik zien welke en hoeveel computers er aangesloten zijn op mijn draadloze netwerk.
Is het zo dat, als mijn draadloze laptop uit staat, dan het lampje van de router niet meer mag branden? Dat brandt namelijk wel en dat lijkt me vreemd. Mijn tweede computer is rechtstreeks aangesloten met een ethernetkabel.

hoi Frabans,

ik heb je titel maar even aangepast.
Hoeveel zegt namelijk niks over jouw probleem.

Met een vaste kabel is het wel zo dat het lampje uit is als de verbinding is verbroken.
Ik ben niet 100% zeker of dat met draadloos ook zo is, maar met mijn verstand zeg ik ja.
Grote kans dat 1 van je naaste buren zit te genieten van je verbinding.

Zit die info niet in de software van je router?
Als je je interne ip-range weet (192.168.2.x t/m 192.168.2.x) en je gaat pingen naar de adressen die nu op je eigen pc's niet in gebruik zijn, wat krijg je dan?

Lijkt me stug dat mijn buurman meedoet, die heeft er niet genoeg verstand van. En mijn andere buurman zit al met ethernet op mijn router. Maar kan je in de router niet terugvinden wie er aangesloten is?

Natuurlijk wel, je kunt in de router vast wel zoiets opvragen of opzoeken, helaas weet ik het merk niet van je router en ziet elk router menu er toch weer net even anders uit maar je zult moeten zoeken naar of DHCP instellingen want waarschijnlijk krijgen de pc's allemaal automatisch een ip verkregen door router, dan zul je daar alle toegewezen ip's moeten zien staan.

Even PAUL-RT tegen te spreken, mijn pc gaat wel uit maar de voeding op mijn moederbord blijft op een laag pitje toch door draaien omdat er bij een hoop wakeup op lan aanstaat in de bios, de router zal nu wel een verbinding detecteren in de vorm van een link tussen router en pc, dus het lampje blijft branden.

Dit zou wel eens iets voor jou kunen zijn.:D

Dat is het Puppie. Geweldig programma. Ik ga daarmee aan de slag. Ik laat nog weten wat er te zien is. Ik zie nu in ieder geval mijn eigen computers. Verders de buren niet thuis dus afwachten. Bedankt.

Graag gedaan.:D

Ja Puppie, dankjewel, ik vindt het ook wel wat namelijk.

JJW,
Ook voor jou.

Graag gedaan.:D

Van mij wel.:D

ik zie met dat programma alles tot aan mijn router, helaas niet verder, nou ken ik de NETSTAT commandos wel in een dosbox maar ook dan zie ik alleen maar adres gegevens van bv iemand die aan het webcammen is met mij maar ik zie alleen maar de ip waarden van de msn groep, die linken uiteraard door namelijk, ik wil dat niet, ik wil het ip weten van de persoon die met mij bezig is, dit moet toch ook kunnen neem ik aan.
Affijn, de vraag, weet jij hier een trukje voor.

Ik weet niet hoever je al aan het kijken bent geweest maar een rechter muisklik geeft weer vele mogelijkheden.
even op een ip nummer rechter klik.
Look@host kan ook veel.
zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Zover was ik nog niet, die jpeg die je laat zien, is toch nog steeds een locaale scan, ik zie alleen maar locaale ip nummers, je kunt wel traceroute uitvoeren maar....???
Maar goed, ik ben nou ook iets te moe om me er in te verdiepen, ik zal morgen eens op mijn gemak kijken.
toch dankjewel voor de reacite.

Het shot wat jij ziet is van een server die ik op afstand beheer.
ja dat zijn interne ip adressen ik ga hier niet het ip adres van de kabelaar neer zetten.
Maar bekijk het maar eens ik gebruik het echt voor mijn interne verkeer.
Hoe het verder naar buiten gaat....gewoon proberen.
Ene het is gratis :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan