Hoeveel dataverkeer nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo allemaal,
Ik wil graag een SMF forum maken. Ik heb al geoefend op een gratis host maar wil liever een betaalde omdat daar meer mogelijk is!

Maar nu is mijn vraag:
Hoeveel webruimt heb je ongeveer nodig voor een gemiddeld forum? Hoe lang kan je daar dan mee vooruit?

Hoeveel dataverkeer heb ik ongeveer nodig? Ik heb verschillende host gezien, me limiet is ongeveer 30 euro p/jaar omdat ik het van me eigen zakgeld moet betalen!

Groetjes Josephine

mijn host

voor €30/jaar kan je een host krijgen met 512mb ruimte en ongelimiteerde bandwidth .
de url : www.mijndomein.nl.Daarbij heb je ook e-mail adressen en een goede stats-teller ( je kan zelfs zien welke browser je bezoekers gebruiken ) .

Ik denk dat je met deze ruimte wel genoeg zal hebben voor je forum .

Laatst bewerkt:
voor €30/jaar kan je een host krijgen met 512mb ruimte en ongelimiteerde bandwidth .
de url : www.mijndomein.nl.Daarbij heb je ook e-mail adressen en een goede stats-teller ( je kan zelfs zien welke browser je bezoekers gebruiken ) .

Ik denk dat je met deze ruimte wel genoeg zal hebben voor je forum .

http://www.hosting2go.nl ongeveer €30 per jaar 15oo mb serverspace, 20 gb data per maand 10 database's ,eigen mail, +eigen doemine naam.

Dat zijn juist de sites die ik ook al had gezien en waar ik tussen twijfelde. Maar bij www.mijndomein.nl staat dat het onbewerkt dataverkeer is maar dat kan nooit, toen heb ik ze een mail gestuurd en daar een keurig uitgebreid antwoord op gekregen, daar stond onderandere dit in: Het maximum is 10 gb per maand en het gemiddelde is 4 gb per maand.

Ze gaan dus uit van een gemiddelde en als je daaroverheen komt wordt je website meteen afgesloten!!!! Dit vind ik niet kunnen!!! Ik heb nu niet veel tijd maar ik zal vanavond het mailtje dat ik van ze kreeg met de uileg even hier plaatsen.

Zojuist even het mailtje opgezocht. Ik had ze gevraagd wat hun gemiddelde is, en hoe ik weet wanneer ik daar overheen ga. En kreeg dit uitgebreide antwoord.

Op uw support pagina vind u onder mijn website stats een overzicht van het verbruik van uw website.

Om excessief dataverbruik tegen te gaan en alle websites goed bereikbaar te houden hanteren wij een Fair Use Policy.
Hierbij berekenen we het gemiddelde van het bandbreedtegebruik van alle websites bij mijndomein. Kom je ver over dat gemiddelde dan wordt je website bestempeld als \'excessief\' en krijg je een waarschuwende e-mail. Een week later meten we weer, en kan je weer een waarschuwing krijgen.

Als het verkeer een week na de laatste waarschuwing nog steeds excessief is, wordt de website tijdelijk geblokkeerd (zolang als nodig is om het gemiddelde verkeer te laten dalen tot normaal niveau).

De website zal offline blijven totdat het verkeer weer onder het gemiddelde zit, dit zal ongeveer 1 week zijn aangezien u geen bezoekers meer krijgt en de bestanden niet te bereiken zijn.

Het maximum is 10 gb per maand en het gemiddelde is 4 gb per maand

Wat verbruikt er veel dataverkeer?

De grootste dataverkeerverbruikers zijn geluidsbestanden en videobestanden, als u van deze bestanden op uw site heeft staan dan kunt u ervanuit gaan dat deze de hoge dataverkeer op uw site veroorzaken.

Minder maar toch ook veel dataverkeer gebruik komt van afbeeldingen vooral gifjes (bewegende plaatjes) nemen veel dataverkeer in gebruik, u kunt gifjes en jpg bestanden bewerken zodat ze kleiner worden en daardoor minder dataverkeer gebruiken. U kunt voor foto bestanden bijvoorbeeld adobe photoshop gebruiken, voor gifjes kunt u bijvoorbeeld ulead gif animator gebruiken.

Wat ook veel gebeurt is dat mensen van andere websites plaatjes en of media files van u gebruiken voor op hun eigen website. Dit heet hotlinken, dat kost u dataverkeer en levert de ander content op voor de site.

U kunt hier een .htaccess file voor maken zodat het hotlinken niet meer mogelijk is, ook de rechtermuis functie uitzetten kan hier aardig bij helpen.

Ik heb nog een vraag, ik had ergens gelezen dat het belangrijk is dat je zelf de eigenaar van je domein naam bent i.v.m het eventueel verhuizen van een domein naam. Nu worden deze twee vragen op zowel de website van hosting2go en op de website van mijndomein beantwoord, maar ik weet niet of het nu allebij hetzelfde is(ik bedoel dan dat ik zélf de eigenaar ben en dat ik daar dus niet mee genaaid wordt)
Hieronder het antwoord van de verschillende hosters:
Mijndomein:
de domeinnaam wordt op uw naam geregistreerd dit kunt u ook nakijken in de whois gegevens van uw domeinnaam
Bij deze ben ik er wel zeker van dat ik dan zelf de eigenaar ben.

Ja, als eigenaar en als administratieve contact vullen we je naam in. Alleen het technische contact nemen wij voor onze rekening. .com/net/org/info en .eu domeinnamen leggen we eerst vast op onze naam, en na betaling schrijven we die indien gewenst over op je eigen naam.
Bij deze niet, ik vind het een beetje een raar stukje tekst! Er staat niks over .nl domeinnamen, terwijl je die wel kan bestellen.
Wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan