hoeveel extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog eens gekeken en uw moederbord ondersteunt dit zeker er kan maximaal 4 gb worden geinstalleerd met een maximale snelheid van 800 mhz dus kwa snelheid zou u mischien beter deze ram aan kunnen schafffen : http://www.azerty.nl/8-744-71195/corsair-xms2-xtreme-performanc.html :)

Groetjes,

Meer40

hij ondersteund dat geheugen niet!! in de link die ik hierboven gaf staat: Supports PC2 3200 (400 MHz), PC 4200 (533 MHz) and PC2 5300 (667 MHz) DDR2 DIMMs

dus geen 800mhz!! koop dus gewoon het kingston geheugen wat ik al eerder heb aangeraden, wat meer40 nu zecht is gewoon onzin!

Laatst bewerkt:
Als je 2GB plaatst kan je dus het beste 2 x 1GB nemen.
Maar stel, je wilt 4GB plaatsen, kan je dan beter 2 x 2GB of 4 x 1GB nemen.
Of is dat toch eigenlijk overbodig?

Het lijkt mij dat u niet veel verschil zult merken van het verschil tussen 4 en 2 gb er zal wel verschil zijn maar dat is minimaal tegenover de kosten.

Groetjes,

Meer40

Ik heb het geheugen thuis, maak de pc open en zie een stalen frame met bundels draden die allemaal voor het moederbord zitten. Hoe haal ik dat weg, schroeven of anderszins? Op de instructiefimpjes ziet het er allemaal veel makkelijker uit.:confused:

ik denk dat je de andere kant van de computer even open moet maken

als je nu het linker zijpaneel openmaakte, moet je even het rechter zijpaneel openmaken, of andersom

Ik heb de andere kant opengemaakt, maar de plaats waar ik het geheugen moet bijplaatsen blijft onbereikbaar. Ik zie geen schroeven of andere mogelijkheden.

Kunt u er mischien een foto van maken zodat het wat duidelijker word?

Groetjes,

Meer40

Hierbij een foto van de binnenkant. Zoals je ziet is de plaats onbereikbaar, in ieder geval voor mij.

Bijlagen

• DSCF2567.jpg
    DSCF2567.jpg
    99 KB · Weergaven: 13
Dit is makkelijk te doen bij veel pc''s is het zo je kunt de draad even wegduwen en dan proberen als het dan niet lukt moet je sommige kabels even loskoppelen en later op dezelfde plek terug stoppen dan zul je genoeg ruimte hebben. (vergeet nooit je pc voeding uit te zetten of de voedingsdaard los te koppelen als je in de pc bezig bent.) :thumb:

Groetjes,

Meer40

Laatst bewerkt:
Ik hoef dus geen hardware te verwijderen/losschroeven, maar wat kabels loskoppelen. Ik ga het proberen. Bedankt voor de snelle reacties.

Vermeld aub of dat het gelukt is en hoe goed je het verschil merkt met het extra werkgeheugen.

Groetjes,

Meer40

Na enig gepruts met snoertjes en met onvoorstelbaar weinig ruimte is het me gelukt. Het geheugen wordt herkend (2GB) maar eerlijk gezegd valt de snelheid me enigszins tegen, maar misschien had ik het me te mooi voorgesteld. Ik bespeur een iets hogere snelheid. Zou 2 extra GB hier nog iets aan kunnen veranderen, of heeft dat toch geen zin op een 32bits Windows?
Trouwens, moet ik nog iets aan de instellingen veranderen, bv de kloksnelheid, of gaat dat automatisch. Want ik neem aan dat die ook verhoogd is.
Het kan misschien ook geen kwaad Windows eens opnieuw te installeren, dat scheelt ook wel aanzienlijk. Doen jullie dat ook wel eens om de snelheid te vergroten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan