hoeveel gb ram ondersteunt xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
370
ik heb 2 gb in mijn pc zitten maar als ik dan nog een kit van 2 gb erin doe ondersteunt xp professional die dan ook?
want op veel site's staat 4 gb en sommige zeggen 3 gb:confused:
als die het niet ondersteunt en ik zet er alsnog een kit van 2 gb in dan heeft die toch gewoon 3 gb of word die ene dan helemaal niet herkent?
ik wou later ook nog vista premium erbij opzetten in dual boot en die kan max 4 gb dus die ondersteunt dan wel alles

greetz,
kvbmaster

p.s. het is allemaal 32 bit versie
 
3.2 gb dacht ik:D

-EDIT-
Bluray gelijk post :p ik deel uwen mening :D
 
ik heb dan nog een onboard videokaart van 384 mb en dan word het net iets onder de 3 gb of is het dan alsnog 3,2 gb met het geheugen van xp en de videokaart eraf?
 
ondersteunt xp echt niet meer
de 64 bit versie dan hoeveel gebruikt die eigelijk minimaal als ram
de 32 bit versie gebruikt 128 mb en de 64 bit 4 gb?
 
Ik bergrijp je post daarvoor niet en deze ook niet
Bedoel je van je videokaart?
Wat ik in mijn vorige post schreef is over RAM geheugen
 
de 32 bit versie is minimaal 128 mb ram nodig om te draaien en hoeveel is die 64 bit versie daarvoor nodig ook 128 mb of 4 gb want dat zie ik ook weer oververschillend staan
 
dat weet ik niet
Maar wat je daar zegt klopt niet je kan 32Bits xp ook met 64MB draaien alleen loopt het niet lekker
Dus 64Bits kan volgensmij ook met bijv 128 MB gedraait worden ....
 
32Bits kan Alleen 3.2GB aan
64Bits kan tot 128 GB aan
En nog wat andere dingen bijv dat niet alle software op 64Bits werkt
 
maar daar werkt msn firefox en games toch wel op:p das bijna het enigste wat ik doe op de pc
 
Dat wel !!!!!
Maar waarom moet je dan 4GB
32Bits met 2B is dan voldoende
 
owh dan stap ik over op de 64 bit versie is die ook 2 keer zosnel dan die 32 bit?
 
Juist niet.....
dat is niet wat ik zeg!
Je kan ook gewoon 32Bits nemen met 2GB geheugen als je alleen achter msn en internet zit ....!
 
Het geheugen in een Windows PC is niet te vergelijken met de wielen onder een auto.
Het is niet "hoe meer hoe sneller".
De gebruikte software moet het nodig hebben en Windows en je pc moeten het ondersteunen.
Bij gebruik van alleen Firefox en de Messenger zal je waarschijnlijk niet eens meer dan 400Mb gebruiken van de 2Gb die je nu hebt.

In het taakbeheer (tabblad prestaties) kun je zien hoeveel geheugen er op dat moment gebruikt wordt.
 
ja firefox en msn is 400 mb ik heb 2 gb - 384 mb voor de videokaart - 128 mb voor xp en hou ik nog ongeveer 1 gb vrij en als ik dan nog een game wil spelen heb ik net genoeg of ik moet vanalles afsluiten want ik heb dan ook nog een virusscan en andere dingen aan owja ook nog een download programma B**lord
(doe ik met sterren want ik weet niet of er wel over mag worden gepraat)

mvg,
kvbmaster
 
Die 400Mb is all-incl.
Ik heb hier ook een pc met 2Gb, en als ik Firefox en Live Messenger open heb is het totaal niet meer dan dat. Op de achtergrond draait er dan ook nog wel wat, alhoewel geen downloader.

Aangezien je geheugen alleen flink aangesproken bij games, zou ik als ik jou was eerder geld steken in een goede videokaart ;)

Btw. Heb je nog Virtueel geheugen ingesteld staan? Standaard staat dit er wel in, en wordt er door Windows ook altijd gebruik van gemaakt. Windows probeert juist altijd wat van je RAM vrij te houden. Dit in tegenstelling tot OSX en Linux systemen die juist eerst al het ram benutten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan