Hoeveel GB ram?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hallo even wat dingen , kijken hoe jullie hier over denken.
Ik wil geheugen bij kopen voor deze 3 systemen, gezien de nu relatief lage prijs voor DDR3. Ook wordt ddr2 waarschijnlijk duurder als de opvolger ddr4 in de markt betrokken wordt.

1 laptop : bevat nu 3 gb ddr3.
1 desktop : bevat nu 2 gb ddr2
1 desktop: bevat nu 4 gb ddr3.

Ik wil in alle systemen wat meer geheugen zetten. in de laptop 4 (maximale wat mobo ondersteund) , in desktop van ddr2 weet i kniet.

In de desktop met 4 gb wil ik 8 of 12 gb inzetten.

Nu de vraag.

1. Heeft het zin om die pc met 2 gb ddr2 ram te upgraden, wordt voornamelijk gebruikt voor Word, Excel, MSN, Internet, Muziek. Ik denk dat 2 gb nu nog wel genoeg is maar de toekomst niet. Wat denken jullie en dan 3 of 4 gb? EN mag je merken geheugen mengen of is dat niets? Er draait overingens Windows 7 op.

Het bakje is heeft wel een oude CPU; pentium D 2,8 GHZ (overgeklokt tot 3,02 ghz) en hij heeft een 1 TB schijf. Totaal is hij dus bijna 5 jaar oud maar dit is mijn reserve systeem met uit breiding van ram hoop ik de levensduur van de pc wat op te schroeven.

Bedankt alvast

Bedankt voor je antwoord, maar ik weet wel wanneer ik m'n pc op moet schonen en wat mij mobo aan kan.
Maar het gaat e rmij even om, denken jullie dat die pc met 2 gb, zinvol is om nog te upgraden c.q. geld in te steken.
Het moederbord van die pc kan 4 gb aan. Van die andere pc 16 gb. en van die laptop 4 gb max.

Bedankt voor je antwoord, maar ik weet wel wanneer ik m'n pc op moet schonen en wat mij mobo aan kan.
Maar het gaat e rmij even om, denken jullie dat die pc met 2 gb, zinvol is om nog te upgraden c.q. geld in te steken.
Het moederbord van die pc kan 4 gb aan. Van die andere pc 16 gb. en van die laptop 4 gb max.

Ja dat kan natuurlijk altijd. Maar die 5 jaar oude zou ik het geld niet meer insteken. Vooral als je dagelijks intensief gebruik maakt van deze.

Da´s ook weer zo.

Je kunt het zo zien. Die beste desktop ´´ phenom 1100 T sixcore met 4 gb ram gebruik ik voor alles.
De laptop voor school gebruik en internet en office gebruik.
En die oude desktop voor internet, office en muziek en backups.
Ik zit nu te denken, alsi k nu geheugen van de zelfde snelheid koop dus b.v. 1 gbje ben je misschien een euro of 10 -15 maar kwijt.

Als je Office+MSN+,.. tegelijk aan wil hebben kan extra geheugen geen kwaad.

Toevallig een ander bericht van dezelfde strekking, ik mag je echter niet doorlinken, & na met veel moeite herhaaldelijk in-&uit-loggen, kopieer ik dus mijn antwoord hier van aldaar:

Ik heb het niet nagekeken, maar ik neem aan dat je ruimte hebt voor maar 2 plaatjes.

Waar je terdege rekening mee moet houden, is dat je 2 plaatjes van dezelfde makelij nodig hebt. Sterker, die plaatjes moeten ook nog eens uit dezelfde batch komen. Want als dat niet het geval is, kan er onderling een verschil in timing onstaan, met een BSoD tot gevolg. Wat in praktijk duurder is dan een extra plaatje.

Dus als ik in dit geval zeg dat de plaatjes identiek moeten zijn, dan bedoel ik dat letterlijk.​

Bedankt voor je antwoord.

Als ik mijn nieuwe pc wil upgraden hé wat is dan het verstandigst. Nu zit er 2 x 2 gb dual channel kit in.
Ik kan nu nog 2 dezelfde latjes kopen via de webwinkel zodat ik aan 8 gb kom.
Of is het beter dat ik 2 x 4 gb koop, of is dat misschien nauwelijks merkbaar?
Want ik vind het dan zonde aangezien dit geheugen nog maar 5 maanden oud is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan