Hoeveel geheugen kan ik max. kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey538

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Berichten
64
Hallo,

Ik heb mijn computer ongeveer een jaar geleden gekocht. Ik wilde namelijk gamen op mijn pc. Nu heb ik het probleem dat als ik een nieuwe game speel (bv. The Elder Scrolls V: Skyrim) dat ik het gevoel heb dat mijn pc het niet aan kan. Ik kan niet echt van het spel genieten. Hij wordt erg sloom en blijft vaak hangen. Ik denk dat het aan me geheugen ligt. Hoeveel geheugen heb ik zeker nodig, en hoeveel kan ik max. hebben?

Ik heb een AlienWare Aurora_R2
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @ 3.07GHz 3.07 GHz
Geinstalleerd geheugen: 3,00 GB

Ik heb zelf niet zo veel verstand van computers, dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Groet,
Jeffrey
 
Welkom op Helpmij...:thumb:

Je zou onderstaande scan eens kunnen draaien.Die geeft je aan hoeveel sloten,wat mogelijk is etc etc.(indien herkent)
Voorgesteld geheugen hoef je daar natuurlijk niet te kopen.
http://www.crucial.com/systemscanner/
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Hier kan je eventueel de gegevens vandaan halen, maar welke windows draai je 32 of 64 bits?
 
Laatst bewerkt:
@Modag:Had ik ook gezien maar geeft nog geen uitsluitsel over de 4 of 6 slots en max mem.(16gb/24gb)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt maar als ik 3 gig zie denk ik dat hij een x58 bord hebt dus zal het 6 zijn maar we wachten even af en dan nog even de windows versie afwachten .:thumb:
 
Standaard bijgelevert is 64b.
Okidoki..wachten even de ts'r af:thumb:
 
Hi,

Ik heb de scan gedraaid, en ik krijg onderstaande uitslag:

Memory:
DDR3 PC3-12800, DDR3 PC3-10600, DDR3 PC3-8500

Memory Type: DDR3 PC3-12800, DDR3 PC3-10600, DDR3 PC3-8500, DDR3 (non-ECC)
Maximum Memory: 16GB
Currently Installed Memory: 3GB
Total Memory Slots: 4
Available Memory Slots: 1
Slot 1 - 1GB
Slot 2 - 1GB
Slot 3 - 1GB
Slot 4 - EMPTY

Each memory slot can hold DDR3 PC3-12800, DDR3 PC3-10600, DDR3 PC3-8500 with a maximum of 8GB Kit (4GBx2) per slot.*
*Not to exceed manufacturer supported memory.
 
Wat kan een mens verkeerd zitten:eek::eek:

Nu duidelijk je kan dus 16 gig max aan.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke videokaart erin zit ?
 
Laatst bewerkt:
Alle gegevens staan dus al in die uitslag wat mogelijk is.Vanuitgaande dat je de 64b versie hebt kan je dus naar 16gb.(onnodig hoor)
6 of 8gb zal volstaan.Zal je wel wat van de huidige moeten vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dan misschien een stomme vraag maar kan ik nu gewoon naar b.v. de pc dokter gaan en zeggen dat ik 8 gb aan geheugen wil..
haha, ik ben hier echt nog niet zo in thuis. Het is me 1e pc.. ik hoop dat het een beetje een goede pc is..

Groet,
Jeffrey

Ja ik heb de 64b versie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan...

Je zou dan bijv kunnen vragen naar 4x2 DDR3 PC3-12800.Dan heb je 8 gb van het maximale aan snelheid.Je huidige reepjes zou je dan evt kunnen verkopen op....(MP?)
 
Hoi,

Zou je bij apparaat beheer bij beeldscherm adapters kunnen zien en anders met deze
 
Zo ik kopieer alles maar in. :)

Besturingssysteem
MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
Intel Core i3 540 @ 3.07GHz 45 °C
Clarkdale 32nm Technologie
RAM
3,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Alienware 0RV30W (CPU 1) 47 °C
Graphics
VA2626wm (1920x1200@60Hz)
ATI Radeon HD 5670 (Dell) 45 °C
Harde schijven
488GB Seagate ST3500418AS (SATA) 26 °C
Optische schijven
PLDS DVD+-RW DH-24ABS
SZE MF8LYN8 SCSI CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Kan ik hier nog een aantal jaar mee door of niet?
 
Hoi

Op zich kan hij nog best een poosje mee al zal naar mijn inziens de videokaart het eerste te kort komen met de huidige games, 5670 is niet echt een geweldige gamers kaart.
 
Topic op achtergrond verder even meegelezen.De opmerking van Modag over je videokaart kan ik in meegaan.

Graag gedaan en succes.
 
Goedemiddag,

Ik had eigenlijk nog even een vraag betreft mijn videokaart. Modag gaf aan dat ik mijn videokaart waarschijnlijk binnenkort moet gaan vervangen.
Ik heb zelf een beetje rondgekeken op internet, maar ik kan er niet helemaal wijs uit worden welke videokaart "slim" is om te kopen.
Als ik namelijk nu een videokaart wil kopen wil ik er wel behoorlijk op vooruit gaan, niet dat ik over 2 jaar weer een nieuwe moet gaan kopen aangezien ze nogal prijzig zijn.

Heeft iemand van jullie toevallig een idee wat voor videokaart ik zou moeten kopen? Welke videokaart zouden jullie in mijn positie aanschaffen?

Groet,
Jeffrey
 
Mag je even een vraag maken in sectie videokaarten. Nu zitten we in sectie geheugen.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan