Hoeveel gig kan een pentium II 266 lezen? Ik wil liever niet flashen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazzie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Hoi ik wil een in mijn pII 266Mhz een harde schijf zetten maar niet een al te grootte omdat het een test object is dus tussen 10 en 20gigabyte, hoeveel kan het bios lezen enz??

waarschijnlijk light het maximum al tegen 8 gig de schijf aan. maar om het zeker te zijn moet je ff moederboard info plaatsen. merk, typenummer, versie en bios versie.

db

Dank je, kan ik dat allemaal vinden via mijn bios? Ik heb namelijk 2 schijven die erin zitten geformatteerd en bij een schijf doet ie helemaal niets meer, heb alles al geprobeerd dus die is waarschijnlijk kaduuk!!Als ik de info heb plaats ik het, bedankt voor je hulp alvast!

20 GB moet je wel redden, 8GB was de grens bij de Pentium 1.

In de machine van dochterlief past 60GB, niet de Pentium II bepaalt de maximale grootte maar het moederbord/chipset.

Heb hier een Gigabyte GA-6BXE (met PII 266) die in elk geval tot 75 GB gaat, daarboven niet getest, maar lijkt me ruimschoots voldoende.

Maar het is inderdaad handig als we weten om welk moederbord het gaat en welke bios versie.

Award 1998 PNP686 moederbord ik keek in de pc kast staat toch open, en ik ken aida staat er hier ook op maar op mn oude staat momenteel door gezeik met die schijven geen besturingssysteem geinstalleerd:D

Dit is dus het desbetreffend mobo, waar kan ik nu zien hoeveel gig ik kan hebben??

Zeer waarschijnlijk zullen de HD's tot 30 GB gepakt worden. Wil je verdergaan zal het BIOS geflashed moeten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan