Hoeveel harde schijven kunnen er in een computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaverburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Hoeveel harde schijven kunnen er in een computer?

Ik heb een Pentium 3 met Windows XP Pro.

Er zit al een schijf van 40 en 80 GB in.

In principe kunnen er 4 IDE apparaten in de PC dus bv 1 CD speler en 3 HD's of 2 CD's en 2 HD's
Als je naar SCSI gaat kunnen er 7 SCSI apparaten in.

aaaaaaaaaah nee he

Ik heb al 2 harde schijven, een dvd speler en een cd-rom schrijver, wat nu?

Ik wil tijdelijk even een derde harde schijf aansluiten om een kopie te kunnen maken. Hoe doe ik dat zonder al te veel problemen?

probeer dan via de brander backup te maken op CD

Je kan er ook nog een extra IDE controler in stoppen (in een PCI sleuf) dan kunnen er nog een keer 4 apparaten in (lees: harde schijven).
Het hangt er wel vanaf wat voor soort tower je hebt, in een hightower heb je meer plaats als in een minitower.
en je voeding moet het aan kunnen.

GreetZ

ja gewoon de stroom kabel om wisselen en ide kabel en je jumperke moet goed zitten

ik heb hier server staan ('gewone' pc) met 25 harde schijve 1 cd speler en een diskette station. je moet dan wel je moederboard naar server upgraden (je hebt geluk als da kan) en dan gewoon een lange kabel make

Geplaatst door thijsje123
ik heb hier server staan ('gewone' pc) met 25 harde schijve 1 cd speler en een diskette station. je moet dan wel je moederboard naar server upgraden (je hebt geluk als da kan) en dan gewoon een lange kabel make
wa heb je dan aan je moederbord gedaan?

Uhm

Jumperke?

Moet het zelfde staan als cd CD-Rom schrijver? Of heeft die geen Jumperke?

Kan het kwaad als het Jumperke fout staat? Of gaat er dan niks stuk, maar werkt het gewoon niet?

Geplaatst door thijsje123

geflasht, geupdated

Re: Uhm

Geplaatst door Mirandaverburg
Jumperke?

Kan het kwaad als het Jumperke fout staat? Of gaat er dan niks stuk, maar werkt het gewoon niet?
hoe je het jumperke moet zetten hangt af van de hd maar staat bijna altijd op de hd zelf je moet hem zetten als slave, succes als ge eral gaat aan beginnen maar kmoe nu blokken

Re: Uhm

Geplaatst door Mirandaverburg
Jumperke?

Nee, er gaat niets stuk, de pc zal dan niet goed werken (waarschijnlijk niet eens opstarten)

Nog even terzijde, als in de bios, bij de IDE apparaten alles is ingesteld en dus niet op 'auto' staat zal je ook een foutmelding krijgen, misschien even handig om dit van te voren na te kijken. Het kan verder geen kwaad als alles op 'auto' wordt gezet.

Geplaatst door JBS
In principe kunnen er 4 IDE apparaten in de PC dus bv 1 CD speler en 3 HD's of 2 CD's en 2 HD's
Als je naar SCSI gaat kunnen er 7 SCSI apparaten in.

Bij een moderne SCSI-kaart zelfs 15 ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan