hoeveel harde schuiruimte kan ik er bij zetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

baardman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
14
Hallo een ieder,

Ik wil graag mijn computer uitbreiden met een grotere harde schijf. Ik weet alleen niet welke en tot hoever ik kan gaan.

De gegevens:

PIII 800 mhz 512 mb intern
Nu 18.9 GB HArde Schijf Seagate

Bios: Award Modular v 4.51 01/01/00

Chipset VIA82C691 rev 68

Beetje alle gegevens die de Biosagent opgeeft.
Wie kan mij van advies zijn. Biosflashen wil ik natuurlijk niet doen maar misschien wel updaten als dat mogelijk is.

Ik hoor graag jullie tips
 
Bios update zal noodzakelijk zijn denk ik.. ff aan de computerboer vragen... Ik zou een 120 GB Western-Digital nemen met 3jaar garantie en 8MB cache, deze zijn namelijk erg stil en goed! (WD is dan ook een topmerk die als enige 3jaar geeft, mss ook nog IBM maar die zijn erg prijzig!) :thumb: http://store.westerndigital.com/product.asp?sku=1885475
 
IBM maakt geen schijven meer, Hitachi heeft dit overgenomen.
 
Geplaatst door joram
Bios update zal noodzakelijk zijn denk ik.. ff aan de computerboer vragen... Ik zou een 120 GB Western-Digital nemen met 3jaar garantie en 8MB cache, deze zijn namelijk erg stil en goed! (WD is dan ook een topmerk die als enige 3jaar geeft, mss ook nog IBM maar die zijn erg prijzig!) :thumb: http://store.westerndigital.com/product.asp?sku=1885475

Hoezo IBM prijzig, als je b.v. bij www.tweakers.net/pricewatch gaat zoeken zal je zien dat IBM/Hitachi net zo duur is als WD met dezelfde specificaties.

Verder, een bios update hoeft niet noodzakelijk te zijn. Zoals ik in een andere thread al schreef er staat hier een PII te draaien met een bios uit 2000 met een harddisk van 75 gb. Bovendien bestaan er ook nog bios overlay programma's (niet meer voor IBM/Hitachi)
 
zover ik kan zien zit er een MSI 6153 ver 2.2 in


Zegt me voor de rest niets !

groetjes
 
Geplaatst door Tiborv
Pagina met BIOS-info

Zonder BIOS-update zal je tot ongeveer 60GB kunnen gaan, met BIOS-update kun je daar overheen.
Ow.. dan was mijn info niet meer up-to-date :D . WD is dan wsl toch de enige die nog 3jaar garantie geeft :cool:

greetz
 
Geplaatst door joram
WD is dan wsl toch de enige die nog 3jaar garantie geeft :cool:

Ook maxtor geeft op een flink aantal van zijn schijven 3 jaar garantie.

Maxtor DiamondMax Plus ATA drives that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years.

Maxtor MAXLine™ ATA drives will carry a Standard Warranty Period of 3 years.

Op SCSI schijven zelfs 5 jaar.

Hitachi:
Deskstar Products, all 8MB cache buffer models - 3 years

Deskstar Products, 512K or 2MB cache buffer models sold prior to November 15, 2002 - 3 years

Travelstar Products - 3 years

Je informatie is dus nog steeds verouderd.
 
Ik koop me sowieso nooit een maxtor en/of een andere schijf, een WD is en blijft de stilste! Een maxtor maakt veel meer herrie!

Mvg
 
Tja, dat is een mening. Ik heb twee maxtors in mijn computer en ik hoor ze niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan