Hoeveel KB verzend infrarood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Titus Vink

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hallo iedereen,

Weten jullie hoeveel KB infrarood maximaal kan verzenden? Telefoonnummers lukken wel maar ringtones bijvoorbeeld niet.

T.

Volgens mij moet dat niet uitmaken..

Momenteel is ook communicatie via infrarood (IR) in opmars. Voor digitale IR communicatie is er de IrDA standaard (max. 115.2 Kb/s; er is een High Speed Extension in de maak tot 4 Mb/s). Sommige laptops en ook printers zijn al voorzien van zo'n IrDA poort. Het voordeel van IR is dat je niets meer met kabels en connectoren te maken hebt. De nadelen zijn dat het langzamer is dan Ethernet en dat het makkelijk(er) af te luisteren is.

Bron

Het gaat hierbij om de doorvoersnelheid dus niet om de grootte van het te versturen bestand.

Hallo iedereen,

Weten jullie hoeveel KB infrarood maximaal kan verzenden? Telefoonnummers lukken wel maar ringtones bijvoorbeeld niet.

T.

Zoals Tha Devil laat zien is de doorvoersnelheid héél laag. Ringtones kunnen dan wel enkele minuten de tijd vragen om overgedragen te worden.

Dat klopt Irda verstuurd bij mij met de snelheid van enkele kb's per seconden , vergleken met bleutooth die een snelheid haalt van 70 kb/sec op mijn telefoon. :thumb:

Theoretische maximale snelheden

FireWire800 = 800Mbit/s
USB 2.0 = 480Mbit/s
FireWire = 400Mbit/s
USB 1.1 = 12Mbit/s
IrDa Fast = 4Mbit/s (komt sporadisch voor)
BlueTooth = 1Mbit/s
Seriele kabel = 115Kbit/s (stabieler ten opzichte van IrDA vanwege de kabel)
IrDa = 115Kbit/s (Standaard op telefoons)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan