hoeveel mb heb ik nou

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
op een sticker op mijn laptop een acer aspire 5315 staat dat ik 64mb videokaart heb.
als ik via systemrequirementslab kijk of ik een game aankan staat er altijd dat ik 359mb heb.
en er staat ook dat pentium 3 en 4 beter zijn dan mijn cpu intel celeron 530 volgens mij is dat niet zo.
kan iemand mij zeggen of de site niet klopt of dat ik ergens een betrouwbare test kan uitvoeren

berend
 
klopt maar gewoon voor kleine games cod 2 doet ie gewoon goed en gta san andreas ook maar hier resultaten van speccy
Naamloos.jpg
klopt trouwens niet zie ik k heb maar 1,5gb ram
 
Hoi,
ik denk dat je gewoon een chip hebt die 64MB van je ramgeheugen afsnoept.
In het Bios kun je dit wellicht aanpassen door er meer geheugen aan toe te wijzen.
Of het zin heeft? Ligt eraan welke spellen je allemaal wilt spelen, een desktop met een echte goede grafische kaart is natuurlijk beter.
 
ben ook aan het sparen voor een desktop voor 1200,- maar k moet het nog een half jaartje met dit doen
maar hoe kun meer geheugen aanwijzen, ik wil graag meer games kunnen spelen mag ook op low graphics en 800x640
 
klopt maar gewoon voor kleine games cod 2 doet ie gewoon goed en gta san andreas ook maar hier resultaten van speccy
Bekijk bijlage 171731
klopt trouwens niet zie ik k heb maar 1,5gb ram

Zit gewoon 2 gig in hoor, waar je die 1,5GB ziet weet ik niet en het geheugengebruik (of misbruik) is dynamisch, dus afhankelijk van de grafische toepassing of die 350MB wordt gebruikt van het intern geheugen naast die 8MB.
 
nope ik heb egt 1,5 gb zat in het begin 500mb in en heb zelf er zelf een reepje van 1gb bijgeplaatst stond op het kaartje dus klopt
en als ik bij taakbeheer kijk staat er ook 1525mb en bij ccleaner ook 1,5gb
 
maar heb ik nou 359 of 64 mb want dat zou een hoop veranderen
 
Jeetje, lees het voorgaande eens, tis gewoon intern geheugen wat wordt gebruikt voor de grafische kaart en nog dynamisch ook, meer vraag meer aanbod dus, dedicated maar 8MB.
Kijk in de bios of je dat aan kunt passen wat al eerder is geopperd.
 
Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar.

Je Ram( dat zijn de reepjes) en het geheugen dat de videokaart zelf heeft!

Kijk eens met Speccy, dan breng je het in beeld.
 
Laatst bewerkt:
Tis een onboard, dacht dat het onderhand wel duidelijk was.

Mobile Intel GL960 Express chipset with integrated 3D graphics,
featuring Intel Graphics Media Accelerator (GMA) X3100 with up to 358 MB of Intel Dynamic Video Memory Technology 4.0 (8 MB of dedicated system memory, up to 350 MB of shared system memory), supporting Microsoft DirectX 9 and DirectX 10
 
Je Ram( dat zijn de reepjes) en het geheugen dat de videokaart zelf heeft!

Volgensmij haal je zelf ook dingen door elkaar ;)

Zoals lange pier al zegt. is het een OnBoard videokaart dat betekend dat de grafische chip zit ingebakken in de CPU dit is een erg low end GPU. en is bedoelt om alleen beeld te weergeven
de CPU heeft zelf geen geheugen voor de videokaart dus de videokaart pakt wat van het RAM geheugen.
Up to 1 GB of DDR2 533 MHz memory, upgradeable to
2 GB using two soDIMM modules (dual-channel support)
Maximaal 2 GB geheugen. dus een upgrade is ook niet erg voor de hand liggend, geheugen toevoegen aan je grafische chip is overigens ook niet mogelijk omdat de Firmware/Software dit zelf regelt (net als intel TurboBoost)

Dus conclusie:
voor je videokaart heb je maximaal 358 MB geheugen, dit is zelf niet in te stellen
 
Laatst bewerkt:
dat betekend dat de grafische chip zit ingebakken in de CPU .

Neen neen, in dit geval heeft de grafiche chip niets met de cpu te maken. De gebruikte cpu's uit deze serie laptops beschikken niet eens over een Integrated Graphics ;)
Mobile Intel GL960 Express chipset with integrated 3D graphics,
featuring Intel Graphics Media Accelerator
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan