Hoeveel mbps heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Op mijn werk staat een (nieuwe) router van 300 mbps.
Ik had een zwaardere geadviseerd (wat gegoogled) maar degene die hem moest kopen en installeren zij dat 300 voor onze situatie voldoende was.
Op deze router staan - via de wifi - 2 printers (lease Ricoh printer/copier en een HP all-in-one inktjet), 1 pc, wisselend tussen de 3 en de 8 laptops en alle gsm's van de medewerkers (gemiddeld 10). Alles in één ruimte van +/- 20x15 meter.
Het netwerk is van KPN.
Internet gaat prima maar we hebben steeds problemen met wegvallende (offline-bericht) van de printers, en moeizame of wegvallende verbinding met de cloud van Microsoft.

Ga me geen specificaties vragen van de router want ik heb er volstrekt geen verstand van.
Ik doe best veel op pc gebied maar routers vallen geheel buiten mijn comfortzone; krijg die niet geïnstalleerd (geen plug-and-play apparatuur).
Degene die dat wel deed werkt niet meer voor ons.

Mijn hoofdvraag blijft dus: hoeveel mbps zou u adviseren?

Laatst bewerkt:
Hier is een heel begrijpelijk artikel over routers en netwerken voor kleien bedrijven: http://www.allesoverdraadloosintern...os-netwerk-installeren-voor-kleine-bedrijven/
De routers die op die pagina genoemd worden (Consumentenbond best getest) laten routers zien van 2,3GBPS)zoals bijv deze: http://www.routershop.nl/asus-rt-ac87-wireless-ac-dual-band-gigabit-router/pid=32852
Dat is wel ff wat meer dan de 300mbp die u nu heeft. Dat is absoluut te weinig voor zo veel gebruikers in een ruimte.
Bovendien moet u voor ict-producten voor werk niet voor low-cost consumenten producten kiezen.

Verder nog dit: als het netwerk en/of de servers/pc's van cruciaal belang zijn voor uw werkzaamheden, raad ik u aan een servicecontract met een professionele ict-organisatie aan te gaan en uw business niet afhankelijk te laten zijn van het "neefje-van-iemand" die ok eens een ict-blad heeft gelezen.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt srcphulp!
Feitelijk ben ik het hier volslagen mee eens!!
Probleem is een beetje dat dit een gesubsidieerd onderdeel van een buurtcentrum is en de Gemeente ook dit jaar weer flink bezuinigd heeft.
Begrijpelijk dat het bestuur eerst naar oplossingen zoekt die "niets" kosten maar nu hopelijk ook onderkennen dat goedkoop heel erg duurkoop kan zijn.
Ik zal dan ook, gesterkt door uw commentaar, een brief sturen naar het bestuur om af te zien van een ICT als sluitstuk van de begroting.
Het is inderdaad een onderdeel van de organisatie waar alles om draait.
Bedankt en tot later.
Groet,
Margo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan