Hoeveel processors?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Hoe kom je der achter als je een duel processor hebt?
Ik heb wel een sticker op me laptop


Intel
Centrino
Duo


Maar ik wil graag weten hoeveel ik der heb, Wat moet je daar voor doen?


En dan heb ik nog 1 probleem,

Als ik zit te internetten chrasht firefox de laatste tijd vaak Heb opnieuw geinstaleert alleen hij blijft maar chrashen terwijl ik op normale site's zit


bvd
 
Laatst bewerkt:
Als er op de stikker staat "Intel Centrino Dualcore" dan heb je een dualcore, dus 1 processor met 2 kernen.


Heb je firefox geupdate naar versie 3.6?
 
Laatst bewerkt:
Er staat dit:

intel-core-duo-centrino.jpg


Ik heb win 7 ,
En heb ergens gelezen dat win 7 er auto van uit gaat dat je 1 processor ding hebt en geen duo,
Toenw as er een trick hem te laten zorgend at hij die duo wel ziet en je pc sneller gaat,
Dat zou dan moeten lukken?

Firefox is geupdate
 
Laatst bewerkt:
Ik heb win 7 ,
En heb ergens gelezen dat win 7 er auto van uit gaat dat je 1 processor ding hebt en geen duo,
Toenw as er een trick hem te laten zorgend at hij die duo wel ziet en je pc sneller gaat,
Dat zou dan moeten lukken?

Is niet nodig. Doe is control + alt + delete, taakbeheer -> 4e tablad, hoeveel grafieken zie je naast de RAM meter?

Zou er zo uit moeten zien (Behalve de lijntjes):

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b9425b43fa7b/4b9425b434e9e-Untitled.png[/smallimg]
 
Dus, zoals ik al eerder zei, heb je een processor, met 2 kernen. Ofwel, een dualcore (/ Core2duo). Niks om je zorgen om te maken.
 
Oke,
Maar ik had ergens iets gelezen dat windows 7 automatisch denkt dat je 1 hebt en geen 2 kernen
En dat je in kon stellen dat hij die 2e kern gebruikt
 
Dat is wat anders, dat is in Vista ook zo. Goed, doe het volgende:

Start -> type in: "msconfig" (zonder quotes) -> druk op enter -> 2e tablad 'opstarten' -> Knopje 'Geavanceerde opties' -> Aantal processoren aanvinken, en op 2 zetten.

[smallimg]http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b9428c679fd9/4b9428c670783-Untitled.png[/smallimg]


Dit is enkel bij het opstarten van de pc.
 
Laatst bewerkt:
Het opstarten van je laptop/pc moet nu sneller gaan, of je het merkt weer ik niet.
 
Geen probleem. Donaties zullen hier gewardeerd worden.


Zet je je vraag even op opgelost? (Rechts onderin)
 
Je kan natuurlijk ook:

Start > mijn computer > eigenschappen > En dan bij tabblad algemeen kijken wat je processor is.

Lucas
 
Je kan natuurlijk ook:

Start > mijn computer > eigenschappen > En dan bij tabblad algemeen kijken wat je processor is.

Lucas


Dat klopt, TS heeft in dit geval datgene opgenoemt wat er op de stikker op de laptop stond. In dat geval kan je er dus uithalen dat het over een dualcore ging. Bovendien, eigenschappen van mijn computer zegt net zoals de stikkers meestal doen, dat het een "Intel Core2Duo" is. Net zoals op de stikker staat, alleen dan met een wat veroudere Dualcore Centrino.

En als je in het geval van TS het verschil niet weet, tussen een Single core, Dualcore (/Core2duo)/ Quadcore, dan kom je er met de stikkertjes nog niet uit.
 
Dat klopt, TS heeft in dit geval datgene opgenoemt wat er op de stikker op de laptop stond. In dat geval kan je er dus uithalen dat het over een dualcore ging. Bovendien, eigenschappen van mijn computer zegt net zoals de stikkers meestal doen, dat het een "Intel Core2Duo" is. Net zoals op de stikker staat, alleen dan met een wat veroudere Dualcore Centrino.

En als je in het geval van TS het verschil niet weet, tussen een Single core, Dualcore (/Core2duo)/ Quadcore, dan kom je er met de stikkertjes nog niet uit.

Maar hij had het over dat zijn processor maar als single werd gezien, ik neem aan dat je dan bij eigenschappen kan zien of dat ook werkelijk zo is.

Lucas
 
Niet helemaal. Je kan bij Taakbeheer zien, of er meerdere processoren worden herkent of niet. In het geval van TS was dit dus ook een dualcore, en in mijn geval ook (een core2duo). Wat hij dus niet wist, is of hij inderdaad een dualcore had, of een single/quadcore. Dat wat hij/zei op zijn/haar stikker heeft staan, is wat hij/zei dus ook niet snapte.
 
Niet helemaal. Je kan bij Taakbeheer zien, of er meerdere processoren worden herkent of niet. In het geval van TS was dit dus ook een dualcore, en in mijn geval ook (een core2duo). Wat hij dus niet wist, is of hij inderdaad een dualcore had, of een single/quadcore. Dat wat hij/zei op zijn/haar stikker heeft staan, is wat hij/zei dus ook niet snapte.

Aha, :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan