• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoeveel uren er gewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reobijn123

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2023
Berichten
13
Ik heb de laatste tijd te weinig met Excel gedaan dat ik niet meer weet hoe het ook al weer zit.

Ik heb een excel bestand nodig waarbij ik makkelijk kan zien hoeveel uren ik op wat kan declareren.

Ik heb een bestand bijgevoegd.
In kolom A komt de datum waarop gewerkt is.
In Kolom B de begin en eindtijd

Het is dan de bedoeling dat hij zelf in gaat vullen hoeveel uren er gewerkt zijn volgens de kop van kolom C,D,E en F
En dan onder de kolommen C,D,E en F op rij 10 moeten dan de totaal uren van die kolom komen


Ik heb als voorbeeld even handmatig uren geplaatst voor de maandag.
Ik weet niet of wat ik wil ook mogelijk is maar zou graag horen hoe en met welke formules ik dit kan bereiken
 

Bijlagen

  • Uren invullen.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 20
Hallo,

Je topic is al heel vaak bekeken maar mijn inziens kan er niemand een touw aan vast knopen.
Op maandag werk je vanaf 19:00 tot dinsdag 7:00. Dat zijn 12 uur, dacht ik.
Bij dinsdag heb je 1 uur???? staan.
Al een hint. Zet de begintijd en de eindtijd in een aparte kolom. Want zoals je het nu hebt is het gewoon tekst en daar kan excel niet mee rekenen.
 
Hallo

Ik heb juist alleen de maandag als voorbeeld gepakt. Bovenaan staat namelijk de tijden waarmee uiteindelijk het salaris wordt bepaald.
Even de maandag genomen. Op maandag begin ik om 19:00 's avonds dat hoort bij Kolom D deze loopt van 19:00 tot 24:00) dat zijn tot 24:00 dus 5 uren. Dan heb je Kolom E die loopt van 00:00 tot 06:00 daar heb ik dan dus 6 uur gewerkt (waarschijnlijk had ik deze ook op de dinsdag moeten plaatsen omdat waarschijnlijk als hij dit automatisch zal doen het daar dan ook staat omdat het dan immers al dinsdag is)
Als laatste heb ik dat laatste uur op dinsdag geplaatst omdat 07:00 Dinsdags is en niet meer maandag.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Die begin en eindtijd ga ik gelijk aanpassen
 
Het is gebruikelijk als je iets wil maken in excel dat je eerst nadenkt wat je wil maken en dan pas iets maakt, maar niet eerst iets maken en dan pas nadenkt over wat je wil maken.
 
Hier een eerste voorbeeldje hoe het kan die een heel eind de goede richting op gaat.
Aanvullingen zijn altijd welkom
 

Bijlagen

  • Uren invullen-3.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 12
Beste Reobijn,

Voor andere bedrijven heb ik vroeger een toeslagberekening gemaakt (zie bijlage). Hier heb ik je diensten gezet (bij de L van avonddienst).
Als je de toeslagen percentages links invult en het aantal diensten in het midden, rekent Excel de bijhorende toeslag uit. Ik denk dat je hiermee verder kan. Houdt ook even rekening met de pauze (waar die valt)
 

Bijlagen

  • toeslagmatrix basisversie.xlsx
    24,1 KB · Weergaven: 12
Bedankt iedereen. Ik ben weer op weg geholpen.

@emields Ik wist wel wat ik wilde maken maar niet hoe.
@baasinexcel Bedankt wat een prachtig bestand zeg. Ik hoop ooit ook zo goed te kunnen zijn.
Pauze hoef ik geen rekening mee te houden want die is in dit geval doorbetaald
 
@popipipo is het niet mogelijk dat ik alleen een kolom met begintijd en eindtijd van de gewerkte diensten en dat hij dan zelf kiest waar het hoort.
Dus dat ik op de maandag als begintijd 19:00 invul en dan als eindtijd 07:00 in kan vullen en hij toch dit automatisch bij de dinsdag neerzet?

Ik weet echt niet of dit mogelijk is uiteraard. vandaar dat ik het hier vraag wat zover gaat mijn kennis van excel niet
 
Nee, dat gaat helaas niet op deze manier.
Je kunt geen tijden op maandag zetten die in principe op de dinsdag vallen.
Dat is de reden dat ik 2*2 kolommen heb gemaakt.
De eerste kolommen voor de nacht van ma op di ende 2 kolommen voor de dinsdag avond.
 
als het altijd middernacht overlapt kan je het eventueel zo doen.
 

Bijlagen

  • Uren invullen.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan