hoeveel voeding en welke proggie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrarifreakmet

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
goeiemorgen,

zou graag van ieamand willen weten hoeveel voeding ik voor deze eigenschappen nodig heb.
het liefst zoek ik een programma waarmee ik dit zelf kan uitlezen het liefs freeware

Mainboard : Asus P5K
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
Physical Memory : 4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card : Nvidia Corp GeForce 8500 GT
Hard Disk : SAMSUNG (500 GB)
Hard Disk : Ext (250 GB)
Hard Disk : WD (500 GB)
DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-7200A SCSI CdRom Device
DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-7200A SCSI CdRom Device
DVD-Rom Drive : BP4303A SUO324X SCSI CdRom Device
DVD-Rom Drive : MagicISO Virtual DVD-ROM0000
Monitor Type : JT198x7-1 - 19 inches
Network Card : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Ethernet Controller
Operating System : Windows Vista (TM) Ultimate Professional 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 5.0

oke thanks voor reactie maar veel dingen weet ik niet in te vullen zoals motherboard is die normaal high end??

CPU Utilization (TDP 2):??

is het niet mogelijk een programma te downloaden waarbij je kan zien hoeveel je op dit moment verbruikt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb even met dat programma zitten rekenen en ik kom op 530 Watt maar dan wwet ik niet of je aantal cd-roms kloppen ik zie tweemaal de zelfde.

Maar ik zou een A-merk voeding van 600Watt adviseren .

Modag

Laatst bewerkt:
ik heb 2 echten dvd driver die optiarc dingen die andere zijn nep.
maar hoe kan het zo veel zijn volgens mij zit er maar 350 Watt in.
heb ook even zitten testen ik heb toch gewoon single socket want heb maar 1 cpu op me motherboard zitten.
tuurlijk die Quad core is 4 maar toch niet 4 appart?

heb net toevallig wat technische spec opgezocht:
CPU 105 W
GPU 75W
HD 7.4w

dan zou toch veel te veel zijn maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
dit zou dan een goeie moeten zijn http://www.coolermaster.com/products/product.php?language=nl&act=detail&tbcate=563&id=2641

ik zit al namelijk een hele tijd met het probleem dat mijn muziek regelmatig hikt.
wordt hier nogal gek van.
heb al mijn koeling vernieuwd cpu zit grote zalmann op en videokaart ook en blijft goeie temps.

bedankt voor je hulp

Hoi,

Je hebt inderdaad maar 1 socket maar in dat programma moet je wel het type processor opgeven en dan gaat hij daarmee rekenen
Maar dat je muziek hikt kan ik ook niet aan de voeding koppelen daar is volgens mij wat anders aan de hand .
Weet niet of games draait maar hoe gaat het daar mee .

Modag

Hoi,

Ik heb even met dat programma zitten rekenen en ik kom op 530 Watt maar dan wwet ik niet of je aantal cd-roms kloppen ik zie tweemaal de zelfde.

Maar ik zou een A-merk voeding van 600Watt adviseren .

Modag
dan reken je verkeerd.
Ik kom grofweg op 317W. Daar zal nog wel wat bij komen. En als je overclockt kom je wat hoger uit.
Maar een goede 400-450W zou genoeg moeten zijn.

Eventueel wat hoger gaan om eventuele upgrades in de toekomst op te vangen...

Eventueel wat hoger gaan om eventuele upgrades in de toekomst op te vangen...[/QUOTE]

Dan gaan we toch richting 600 maar dan zal die site niet kloppen want als ik invul wat de ts opgeeft dan zit ik toch echt rond de 500 watt dit even terzijde .
Maar de ts zal even antwoord moeten geven op mij vorige vraag of het met games ook mis gaat, want het geluid hikt kan haast niet geloven dat het aan de voeding ligt wat denk jij.

Modag

hallo,

ten eeerste top dat iedereen meedenkt:

ronnie1 aan die link van had ik jammer genoeg niets want die was verouderd zat nog intel pentuim 4 in ik heb Quad core dus dat werkte niet maar wel bedankt.

modag:
wilde gister grid spellen dat ging heeeel traag zelfs op medium en geluid ook niet top.
maar bedoel ook als niet aan gamen ben hikt die.

marsmannetje:

kwam zelf ook op zoon waarde uit.
misschien dat modag even een screen kan maken wat hij invult want weet ook niet hoe die daar aan komt.

heb vanacht 6 uur lang me cpu laten stressen temps bleven op 41 soms 42 niet hoger.
gpu bleef ook normaal 41 dus cpu is ok.

was wel van plan om in de toekomst nieuwe vidoekaart te halen maar dat is dan voor het gamen zal ik in windows toch gewoon normaal muziek moeten kunnen luisteren.

weet even zo niet uit mijn hoofd hoeveel mijn voeding is zal ik zo even kijken maar dan horen jullie dat zo

alvast bedankt iedereen

Hoi,

Sorry ik ben er al achter foutje mijne kant , die van jullie klopt ongeveer wel dus vraag ik mij af waarom je geluid hikt ik begrijp dat het gebeurd tijdens het afspelen van muziek .
Daarom des ter vreemder.

Modag

Kijk eens wat er in media player gebeurt. Zie je hem daar ook 'hikken' tijdens het spelen?

Heb je je drivers al proberen te updaten?
Heb je je instellingen al eens aangepast?
Heb je al andere boxen geprobeerd?
Heb je al gezocht of meer mensen met jouw type moederbord dezelfde problemen hebben?

Ik zou toch niet als eerste naar mijn voeding kijken als ik problemen met het geluid had.

hallo,

heb nieuwste drivers in bezit van mijn geluidskaart.
welke instellingen zou ik kunnen aanpassen?
ja boxen eerst andere gehad deden het zelfde.
gezocht of mensen zelfde hadden niet gevonden wel mensen zien gezien zonder geluid maar was drivers probleem.

ooh 1ste vraag niet beantwoord mijn balk en golven ding gaan gewoon door

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan