Hoeveel vrije ruimte heeft PM nodig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste allemaal,
Ik heb een vraag over PM en wel deze:
Ik heb hier een win98se laptop staan met heel weinig vrije ruimte op de HD.
Maar nu geeft de Pc nogal problemen en zou ik graag overgaan tot een nieuwe installatie maar nu is mijn vraag : Hoeveel ruimte heeft PM nodig om een partitie bij aan te maken? Zodat ik de bestanden die op de Pc staan kan veilig stellen.
Eerst alles er af halen is geen optie, want ergens anders naar toe copieëren met behulp van een USB data kabel gaat niet want de USB poorten werken ook niet meer.
Vr gr B.Kat

Als de pc zo weinig ruimte heeft dat je niet zeker weet of je PM kunt installeren, dan kun je je afvragen of je genoeg ruimte heb om de bestanden veilig te stellen.

Ze zou bv wel eerst PM kunnen installeren en dan, nadat je de extra partitie hebt aangemaakt, de-installeren., Dat scheelt ruimte :)

PS: Je hebt op je harddisk uiteraard genoeg ruimte nodig om de bestanden veilig te stellen. Dat betekent als je nu bv 5 Gigabyte aan bestanden hebt die je wilt bewaren, dat je nu ook minstens iets meer dan 5 Gig vrij moet hebben.

Ik weet wel ongeveer hoe PM werkt, mijn vraag is alleen de volgende:
Stel ik heb een 5 GB HD en hierop heb ik maar 500 Mb vrij,kan ik dan met PM installeren en de schijf delen in twee partities van bv 2 en 3 GB zonder dat ik data verlies .
Vrgr B.Kat

Volgens mij kan dat niet want dan zou je tijdens het delen van de schijf direct de data mee moeten schuiven.
PM deelt volgens mij eerst de schijf en daarna kun je de data verplaatsen.

biertjuh72,
Het komt er dus op neer dat ik eerst Bv een partitie maak op de vrije ruimte , dan de data verplaats en daarna de vrijgekomen ruimte weer aan de gemaakte partitie toe kan voegen.
B.Kat

Daar komt het wel op neer ja.
Alleen weet ik dan niet of je zo vaak kan splitsen en verplaatsen zonder data verlies.

Dan kun je het beste even eerst grote schoonmaak houden op je harddisk (alle tijdelijke bestanden en overige rommel verwijderen) en daarna de boel defragmenteren.
Dan laat je PM een zo groot mogelijke partitie maken en kun je proberen de boel te verplaatsen.
(zonder grote schoonmaak en defrag duurt het enorm lang)

Zorg wel even dat je als eerste het wisselbestand van windows verwijderd en een permanente maakt ipv variabel.
Anders loop je kans dat windows gaat protesteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan