Hoeveel watt gebruikt voeding ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen hoor. Je 600W is het maximum secundaire vermogen. dwz. alle spanningen bij elkaar opgeteld. dus 12V, 5V....... Het primaire vermogen ligt ongeveer op factor 3.

je kan tegenwoordig apparaten kopen die je aantal opgeven watt je verbruik.

Neen hoor. Je 600W is het maximum secundaire vermogen. dwz. alle spanningen bij elkaar opgeteld. dus 12V, 5V....... Het primaire vermogen ligt ongeveer op factor 3.

Ik ben nog geen afgestudeerd electrotechneut :o dat begrijp ik niet echt, wat ik wel begrijp is dat je met een voeding van bijv 600 watt, natuurlijk niet 600 watt gebruikt maat 500 of 550 watt, ( toch ), en als je niet alle stekkertjes en dingetjes gebruikt, is het ook minder watt toch ?? ( veel vragen ik weet t :o

Wel, Die 600W is het maximum vermogen dat de voeding secundair kan leveren. Meestal is dit niet het geval, tenzij je zwaar gaat gamen of rekenen, zodanig dat je processor,grafische kaart... hard moet werken, dan ga je meer verbruiken. maar neem gerust aan, primair ga je zeker geen 600W verbruiken, dat zal dus ~ 1/3 zijn.

6,3A x 230V = 1449VA = 1449Watt.:evil:
Dat is het maximaal opgenomen vermogen, afhankelijk van de belasting aan de secundaire kant.

PS, zet er een verbruiksmeter tussen, van Conrad b.v.

Laatst bewerkt:
6,3A x 230V = 1449VA = 1449Watt.:evil:
Dat is het maximaal opgenomen vermogen, afhankelijk van de belasting aan de secundaire kant.

PS, zet er een verbruiksmeter tussen, van Conrad b.v.

Waar haal je die 6,3 A ?

Hm.... overgekeken :o maar ja, je stroomverbruik aan primaire kant kan nooit hoger zijn dan het verbruik aan secundaire kant. dus....

:confused: dat is appels met peren vergelijken, die waarden aan de secundaire kant hebben andere voltages, lees lagere, maare, andersom bedoel je, denk ik.

:confused: dat is appels met peren vergelijken./
Ja misschien een slechte vergelijking, maar als je zo rekent, bvb 12V en 600W is 50A secundair. Primair wordt dat dus 6,3 A. daarom mijn vergelijking. Wat die factor 3 betreft.dit is het gemiddelde primaire stroomverbruik. Dus 6,3 max. gemiddeld is dat 2,1 A. Zo bezie ik het.

je kan tegenwoordig een schakelklok op je stopcontact kopen die het energie verbruik aangeven in kilowatt. Daar sluit je dus gewoon je computer op aan. Kost ongeveer 10.euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan